سه شنبه ٢١ آبان ١٣٩٨ - 
1 2
 
منو اصلی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 276
 بازدید امروز : 95
 کل بازدید : 545375
 بازدیدکنندگان آنلاين : 4
 زمان بازدید : 0.35
بروزرسانی
تاریخ آخرین بروز رسانی:1398/07/28
 
 
 

امور اداری

 

مدیر امور اداری: محمد ربیع زاده

مديريت امور اداري در واقع جنبه‌هاي انساني سازمان را در بر مي‌گيرد، زيرا انسان عامل مهمي در نيل به اهداف سازمان و مديريت به شمار مي‌رود. تحقيقات امروزي بيانگر اين واقعيت است كه رابطه نزديكي بين نحوه مديريت منابع انساني و امكان نيل به اهداف سازماني وجود دارد، از اين رو مديريت، امروزه به منزله يكي از شريان‌هاي مهم و حياتي هر سازماني محسوب مي‌گردد. مديريت منابع انساني، تخصص ويژه‌اي است كه كوشش مي نمايد تا در جهت كسب رضايت كاركنان و تأمين هدف هاي سازماني گام برداشته وسياست ‌گذاري نمايد.

 
 
مدير امور اداري به طور كلي داراي وظايف ذيل مي باشند
 

 1-  اعمال و اجراي قوانين ، آئين نامه هاي اداري و استخدامي صادره از مراجع ذيصلاح

 2- تهيه و تدوين آئين نامه ها ، بخشنامه ها و دستور العملهاي لازم اداري

3- هماهنگي  در اجراي امور مربوط به واحد هاي کارگزيني - دبيرخانه و تدارکات و ... 

4- رسيدگي و کنترل اطلاعات و مدارک پرسنلي و اداري.

5-  ارائه پيشنهادهاي لازم در زمينه مقررات استخدامي و طبقه بندي مشاغل و اظهار نظر در مورد آنها .

6- شرکت درجلسات متشکله حوزه معاونت اداري و مالي مديران – کميته استخدام – شوراي اداري و مالي و غيره

7- تامين نيروي انساني مورد نياز واحد و نظارت بر استخدام کارکنان جديد

8-  انجام اجراي امور مختلف رفاهي کارکنان پژوهشکده و تهيه و تنظيم طرح هاي مربوطه .

9- برآورد ميزان ملزومات و ابزار لازم کار اداري و نظارت بر توزيع آنها .

10- نظارت بر اجراي مربوط به ارتقاء شغلي کارکنان ، پرداخت فوق العاده ها ، اضافه کاري و کسرکار و غيره .

11- نظارت برحسن انجام وظيفه کارشناسان  واحد  امور اداري .

12- انجام ساير امور محوله و مربوطه بنا به تشخيص و ارجاع معاونت محترم پشتيباني

 
فضاي فيزيکي پژوهشکده:
 

در سال 1376 بنا به ضرورت افزايش امکانات فيزيکي تجهيزات و ... مرکز تحقيقات غدد درون­ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي تصميم به احداث ساختمان جديد، متناسب با گستره­ي فعاليت­هاي خود در ابعاد داخلي و بين المللي گرفت. در سال 1377 مکاتبه­هاي مربوطه به مراجع ذي­صلاح در خصوص اخذ موافقت ساخت پروژه انجام پذيرفت و در نهايت 4000 متر مربع از فضاي مرکز پزشکي، آموزشي و درماني آيت ا... طالقاني تحويل مرکز شد. در همين سال سازمان مديريت و برنامه­ريزي کشور رديف مستقلي براي احداث پروژه، ايجاد و بودجه­ي مورد نياز را به مبلغ چهار ميليارد و پانصد ميليون ريال تصويب کرد. در اواخر سال 1379 فعاليت­هاي اجرايي پروژه آغاز شد و در اواخر سال 1385 به پايان رسيد. در حال حاضر فضاي ساختمان پژوهشکده 6070 متر مربع در 8 طبقه داراي 7 مرکز تحقيقاتي مي­باشد.

پژوهشکده علوم غدد مجهز به دو سالن کنفرانس و يک سالن اجتماعات (پيامبر اعظم (ص)) با گنجايش 150 نفر مي باشد.

منابع انساني و ساختار سازماني:

با توجه به نامه مرکز توسعه و تحول اداري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي مرکز تحقيقات غدد   درون­ريز و متابوليسم در سال 1390 در غالب 58 پست سازماني به پژوهشکده غدد درون­ريز و متابوليسم ارتقاء يافت. پست­هاي سازماني موجود در پژوهشکده علوم غدد درون­ريز و متابوليسم که در سال 1390 تصويب شده است شامل 58 پست سازماني مي­باشد. از اين تعداد 21 پست هيئت علمي، 10 پست به پژوهشي، 18 پست مربوط به پست­هاي اداري و 9 پست نيز مربوط به آزمايشگاه اختصاص يافته است.

از بين پرسنل شاغل در پژوهشکده حدود 24% پرسنل، امور پشتيباني را به عهده دارند و مابقي در طرح­ها و پروژه­هاي پژوهشي و علمي مشغول فعاليت مي­باشند.

برنامه تعالي سازماني پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم EFQM

به استناد راهبرد شماره 5 (ارتقا سيستم مديريتي پژوهشکده) و هدف عيني 501 (استقرار سيستم مديريت کيفيت EFQM) 9 معيار مدل سرآمدي EFQMبه شرح ذيل در پژوهشکده روند اجرايي خود را طي مي­نمايد.

رهبري: چگونه رهبران پژوهشکده چشم انداز و ماموريت پژوهشکده را تدوين و زمينه دست­يابي به آنها را تسهيل مي­کنند؟ چگونه ارزش­ها و سيستم­هايي را که براي موفقيت پايدار پژوهشکده لازم است را ايجاد کرده و آنها را با اعمال و رفتارهاي مناسب خود اجرا مي­کنند؟ رهبران پژوهشکده چگونه در توسعه و اجراي سيستم مديريتي پژوهشکده مشارکت مي­نمايند؟

خط مشي و استراتژي: چگونه پژوهشکده، ماموريت و چشم انداز خود را از طريق يک استراتژي شفاف با در نظر گرفتن منافع ذينفعان پژوهشکده محقق ساخته و چگونه اين استراتژي را از طريق خط مشي­ها، برنامه­ها، اهداف، مقاصد و فرآيندها مورد پشتيباني قرار داده است؟ 

کارکنان (منابع انساني): چگونه پژوهشکده، دانش و توانايي­هاي منابع انساني خود را بطور انفرادي و تيمي، توسعه داده و مورد بهره­برداري قرار داده است و آنها را به گونه­اي برنامه­ريزي نموده که خط­مشي و استراتژي پژوهشکده و اجراي موثر فرآيندها مورد پشتيباني قرار گرفته باشد؟

شراکتها و منابع: چگونه پژوهشکده، شرکاء خارجي و منابع داخلي خود را مديريت نموده تا از خط مشي و استراتژي پژوهشکده و اجراي موثر فرآيندهاي پژوهشکده حمايت گردد؟

فرآيندها، محصولات و خدمات: چگونه پژوهشکده، فرآيندها را طراحي و مديريت نموده و بهبود داده است تا از خط مشي و استراتژي پژوهشکده حمايت گردد و ضمن جلب رضايت کامل براي مشتريان و ديگر ذينفعان، بطور روزافزون براي آنها ايجاد ارزش نمايد؟

نتايج مشتريان: پژوهشکده در ارتباط با مشتريان بيروني خود چه نتايجي را بدست آورده است؟

نتايج کارکنان (منابع انساني): پژوهشکده در ارتباط با منابع انساني خود چه نتايجي را بدست آورده است؟

نتايج جامعه: پژوهشکده در رابطه با جامعه محلي، ملي و بين المللي به چه نتايجي رسيده است؟

نتايج کليدي عملکرد: پژوهشکده در رابطه با عملکرد برنامه­ريزي شده­اش به چه نتايجي رسيده است؟

پیوندهای مهم
سامانه پژوهان
------------------------- 
سامانه نوپا
------------------------- 
کتابخانه مرکزی
------------------------- 
 

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشــتی
پژوهشكده غدد درون ريز و متابوليسم
آدرس : تهران - بزرگراه شهید چمران خیابان یــمن - خیابان شهید اعــرابی جنب بیمارستان آیت الله طالقانی پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم
تلفن : 22432500 - 021
پست الکترونیک : info@endocrine.ac.ir

 

© تمامی حقوق این سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.