رسالت و شرح وظايف
معاونت دانشكده به عنوان متولی اصلی امور آموزش دانشكده مسئولیت ها و وظایف زیر را به عهده دارد:
· برنامه ریزی:
* برنامه ریزی برای اجرای موثر برنامه های آموزشی مصوب
* برنامه ریزی برای فراهم شدن شرایط توسعه آموزش
* برنامه ريزي براي گسترش دوره هاي تحصيلات تكميلي دانشكده با هماهنگي معاونت آموزشي دانشگاه
* برنامه ریزی برای ارتقاء فعالیت های آموزشی اعضای هیئت علمی و جذب اعضای هیئت علمی جدید متناسب با نیازهای آموزشی
· نیازهای آموزشی:
* برنامه ریزی برای بازنگری برنامه های آموزشی و ارائه پیشنهاد به مراجع بالاتر
* برنامه ریزی برای تشویق و حمایت از دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان
* برنامه ریزی برای جلب مشارکت اعضای هیئت علمی و گروههای آموزشی در فرآیندهای مدیریتی، عملیاتی و ارزشیابی
· هماهنگی:
* هماهنگي با رياست و مديريت دانشكده در جهت اهداف و سياست هاي آموزشي و پژوهشي دانشكده
* هماهنگی باسایر واحدها در جهت نیل به اهداف سازمانی
* هماهنگی با فعالیت های گروههای آموزشی در راستای اهداف کلان دانشکده و دانشگاه
* هماهنگی فعالیت های اداری و واحدهای تابعه در راستای اهداف کلان دانشکده و دانشگاه
* برقراری ارتباط با معاونت آموزشی دانشگاه به منظور اطلاع از سیاست های آموزشی و ارائه پیشنهادات و درخواستها
· نظارت:
* نظارت بر فعالیت های گروه های آموزشی
* نظارت بر حسن اجراي فعالیت های اداره آموزش، امور آموزش تحصیلات تکمیلی دانشكده، دفتر توسعه آموزش
* نظارت بر حسن اجرای مقررات، آیین نامه ها و قوانین آموزشی
· اجرایی:
* اجرای سیاست ها، خط مشی ها ي معاونت آموزشی دانشگاه
* مشاركت در برگزاري شوراي تحصيلات تكنيلي دانشكده
* ارائه پیشنهاد، نظر و صدور دستور به منظور ارتقاء فعالیت های آموزشی و اجرای سیاست ها و خط مشی های آموزشی در راستای مسئولیت های محوله
* ارجاع نامه های اداری واصله به ادارات و واحدهای مربوطه، دریافت پیشنهادات اعضای هیئت علمی، گروه های آموزشی، واحدهای تابعه، دانشجویان و کارکنان و بررسی و دستور به اقدامات لازم، شرکت در جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و هیئت رئیسه دانشکده
* همكاري در برنامه ريزي و برگزاری کنفرانس های علمی، کارگاه های آموزشی، دوره های بازآموزی
· ارزشیابی:
* ارزشیابی فعاليت هاي آموزشي دانشكده از جمله ارزشيابي تدريس اساتيد
* ارزشيابي درونی گروه های آموزشی واحدهای آموزشی تابعه
* ارزشیابی کارکنان آموزشی
* ارزشیابی فرآیندهای آموزشی |