18/10/2019 - 

منو اصلی
 
صفحه اصلي > الزامات پذیرش مقالات 
 
 

الزامات پذیرش مقالات

قبل از ارسال مقاله به مجله:

  1. راهنمای نویسندگان بصورت دقیق رعایت شود.

  2. یکی از مقالات را دانلود کرده و از نظر سبک نگارش (Style) الگو قرار داده شود. توصیه ما مقاله دوم از دوره 1 شماره 1 می باشد.

  3. به همه الزامات، نکته ها و لینک ها عنایت کامل شود. رعایت همه موارد ضرورری است.

  4. با سابمیت مقاله، نویسندگان تائید می کنند که همه الزامات را مطالعه نموده و متعهد به رعایت آن هستند. عدم آگاهی رافع مسئولیت آنها نمی باشد.

  5. سابمیت کننده مقاله باید نویسنده مسئول (ترجیحاً) یا یکی از نویسندگان مقاله باشد. مقالاتی که توسط فردی غیر از نویسندگان سابمیت یا پیگیری شود در هر مرحله ای که مشخص شود، از فرایند داوری خارج و بایگانی خواهد شد.

  6. فایل اصلی مقاله بصورت یک فایل کامل شامل اسامی نویسندگان، وابستگی آنها، جداول در متن سابمیت شود.

  7. فایل مکمل به فرم تائید و واگذاری حق مولفین اختصاص یابد. این فرم باید به امضای خود هر یک از نویسندگان با ذکر نام برسد.

  8. انتخاب مجله برای ارسال مقالات با نویسندگان می باشد، ولی مجله حق دارد بر اساس معیارهای خود بدون نیاز به ذکر دلیل، مقاله را مورد پذیرش قرار ندهد.

الزامات پذیرش مقالات

  1. همه قسمت های ثبت نام، شماره تلفن، وابستگی، نام دانشگاه/ موسسه، شناسه ORCID و ایمیل دانشگاهی برای همه نویسندگان بصورت کامل ثبت شود.

  2. شناسه ORCID یک شناسه بین المللی اختصاصی برای تعیین هویت نویسندگان، سوابق تحصیلی، کاری و پژوهشی می باشد. این شناسه باید به زیان انگلیسی و دقیقا با اسامی نویسندگان درج شده در مقاله همسان باشد. فقط یکبار تکمیل شده و همیشه همراه اسم نویسندگان آورده می شود. برای ثبت نام به سایت رفته و مشخصات را بصورت کامل تکمیل کنید. نمونه کامل شده (https://orcid.org/0000-0003-0178-3732)

  3. ایمیل برای نویسندگان با وابستگی دانشگاه، ایمیل دانشگاهی می باشد. ایمیل دوم می تواند غیر دانشگاهی باشد. این ایمیل باید با وابستگی دانشگاهی منطبق باشد. بطور مثال اگر نویسنده دانشگاه اهواز را ذکر کرده است ایمیل اش هم باید مربوط به همان دانشگاه باشد. ایمیل های درج شده در برگ مصوبه کمیته اخلاق در پژوهش نیز قابل پذیرش می باشد.

  4. واژه های ایمیل های نویسندگان باید معرف اسم نویسندگان باشد.

  5. با وجود یک عضو هیات علمی در لیست نویسندگان، دانشجو نمی تواند نویسنده مسئول مقاله باشد، مگر اینکه اعضای هیات علمی با ایمیل دانشگاهی موافقت خود را اعلام نمایند.

  6. مجله پرسشنامه های استفاده شده در مقالات را منتشر می کند.

  7. ثبت مقاله و پیگیری فقط در سامانه مجله

  8. بارگذاری اصلاحات و تغییرات فقط در سامانه مجله (فایل راهنما)

  9. در همه مکاتبات از طریق سامانه حتماً کد مقاله در موضوع درج شود.

  10. از ارسال ایمیل بجز موارد خواسته شده خودداری شود. پاسخ به تلفن مقدور نمی باشد.

  11. به مهلت های داده شده برای اصلاحات و تائید پروف عنایت کامل شود. هر تاخیر در هر مرحله موجب بایگانی مقاله خواهد شد. برای راه اندازی مجدد لازم است مقاله مجدداً سابمیت شود و در نوبت جدید قرار گیرد.

  12. تاکیدات مربوط به راهنمای نویسندگان:

  • مقدمه کوتاه و حاوی مطالب با اهمیت و جدید باشد. تعداد واژه ها در مقدمه 500-400 واژه
  •  استفاده از منابع و مقالات جدید

  • عدم رفرنس به کتاب های درسی و پایان نامه ها

  • تعداد منابع 30-20 

  • ثبت همه منابع به زبان انگلیسی با روش ونکوور و plain text

رعایت ویراستاری و نقطه گذاری:

  1. بین هر واژه باید یک فاصله وجود داشته باشد. واو هم یک واژه محسوب می شود.

  2. جای گذاشتن نقطه یا Period، دونقطه  یا Colon، کاما، نقطه کاما یا Semicolon بلافاصله بعد از واژه می باشد. بعد از اینها یک فاصله گذاشته و واژه بعدی نوشته می شود.

  3. بین پرانتز و واژه قبل و بعد فاصله لازم است ولی درون پرانتر فاصله لازم نیست

  4. برای نوشتن رنج دو عدد، گذاشتن فاصله لازم نیست. مثال 3-1

  5. اعداد تک رقمی باید به حروف نوشته شود.

  6. جمله را نمی توان با عدد شروع کرد. زمانی که لازم است، جمله با عدد شروع شود، با حروف آغاز می شود مانند سی و چهار بیمار تحت درمان قرار گرفتند.

  7. برای اولین بار کلمات کامل نوشته می شود. در دفعات بعدی می شود از خلاصه شده آن استفاده کرد. نحوه نوشتن بار اول فقط در متن. در عنوان، زیر عنوان و واژه های کلیدی نمی شود تعریف کرد  World Health Organization (WHO)

  8. همه کلمات انگلیسی در عنوان بجز حروف اضافه با حرف بزرگ شروع می شوند.

  9. می به فعل نمی چسبد. می شود درست است و میشود غلط است.

  10. فونت متن BNazanin 13 برای فارسی و Times New Roman 11 برای انگلیسی

  11. عدم استفاده از پرانتز در متن بجز اعداد مربوط به درصد و انحراف معیار و بند7

  12. عدم استفاده از  Footnote

  13. متن در یک ستون نوشته شود.

  14. اسامی افراد و روش های انگلیسی را نمی توان به فونت فارسی نوشت. چنانچه معادل پذیرفته شده فارسی وجود ندارد باید به انگلیسی نوشته شود.

 فرایند پذیرش:

  • اعلام وصول: مقاله به محض دریافت اعلام وصول خواهد شد.

  • مرور توسط شورای سردبیری:

  • حالت اول: تائید کلیات و تقاضای واریز هزینه ← ارسال به داوری

  • حالت دوم: عدم تائید کلیات و اعلام نظر

● فرایند داوری و پذیرش در مجله با سرعت انجام می شود. ولی در صورت عدم رعایت الزامات پذیرش مجله و مهلت های تعیین شده، انصراف محسوب شده و بایگانی می شود. در صورت بایگانی نیاز به سابمیت مجدد، هزینه مجدد و نوبت جدید می باشد.

معیارهای پذیرش مقالات: ارتباط موضوعی با حیطه مجله، رعایت راهنمای نوییسندگان، رعایت بندهای الزامات پذیرش و ویراستاری، موضوع جالب، غیر تکراری،

معیارهای انتخاب داوران:

  • ارتباط تخصصی از نظر موضوع اصلی مقاله

  • صاحبنظر در مورد موضوع مقاله (وجود مقاله چاپ شده قبلی)

  • دسترسی و پاسخ دهی در زمان تقاضا شده

  •  هم گروه نباشند.

  • مقاله مشترک قبلی نداشته باشند.

  •  نویسندگان می توانند با توجه به معیارهای ذکر شده تا سه نفر از اعضای هیات علمی را با ذکر ایمیل به عنوان داور معرفی نمایند. تصمیم گیری به ارسال داوری برای داوران معرفی شده با شورای سردبیری می باشد.

 
  • مجله مقالات پذیرفته شده هر فصل را پیش از آعاز فصل منتشر می کند. بطور مثال انتشار مقالات شماره پائیز از ابتدای تیر آغاز و همه مقالات به تدریج تا آخر تابستان منتشر می شود.

  • هشدار

مجله فقط از طریق سابمیت مقاله در سایت و مکاتبات ایمیل (sbmu.ac.ir) مقاله را  می پذیرد. مواظب افراد شیاد و شرکت های قلابی باشید.

         مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشــتی
       آدرس: تهران، خیابان دکتر شریعتی، پائین تر از میرداماد، روبروی  حسینیه ارشاد، کوچه هدیه پلاک 9 طبقه سوم
        تلفن: 1-0980 2222    فاکس: 1317- 2641    ایمیل مرکز تحقیقات: sdh@sbmu.ac.ir    ایمیل مجله: ch@sbmu.ac.ir
© تمامی حقوق این سایت متعلق به مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی می باشد.