صفحه اصلي > اخبار > وبلاگ علمی 
 


  چاپ        ارسال به دوست

بایدها و نبایدهای خواب برای بدن/ به چقدر خواب در طول شبانه‌روز نیازمندیم؟

نیاز بدن به خواب با توجه به گروه های سنی مختلف متفاوت است اما بدن اغلب مردم به مدت متوسط خواب ۷ یا ۸ ساعت در شبانه روز  نیاز دارد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد خواب کمتر از 8 ساعت در طولانی مدت باعث اضافه وزن، دردهای معده، سردرد، اختلال بینایی، اختلال یادگیری، کاهش فعالیت جنسی و تغییر در خلق و خو می‌شوند.

 

برای دیدن اینفوگرافیک در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.

کسانی که کمتر از 5  ساعت در شب می‌خوابند با اختلال عملکرد جنسی، دیابت و بیماری‌های تنفسی روبرو می‌شوند.

 

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که کمتر از 7 ساعت در طول شبانه‌روز می‌خوابند با خطر ابتلا به بیماری‌های روانی و بیماری‌های قلبی مواجه می‌شوند.

 

کمبود خواب باعث می‌شود قدرت تفکر فرد دچار آسیب شود؛ اما این اثر بیشتر در جوانان دیده می‌شود و به نظر می‌رسد که در افراد مسن چنین نباشد.

 

محققان 7 تا 8 ساعت خواب، بین ساعت‌های 10 شب تا شش صبح را برای بدن لازم می‌دانند و توصیه می‌کنند که اتاق‌خواب کاملاً آرام و تاریک باشد.

 

انتهای پیام/


١٢:١٨ - يکشنبه ٣٠ دی ١٣٩٧    /    عدد : ٧٣٢٧١    /    تعداد نمایش : ٣٩٤