صفحه اصلي > اخبار 
 


  چاپ        ارسال به دوست

دکتر زالی در دیدار با رییس دانشگاه علامه طباطبایی: توسعه علوم بین رشته ای، از اساسی ترین راهبردهای دانشگاه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ضرورت همگرایی دانشگاه های وزارت علوم و وزرات بهداشت و ایجاد علوم بین رشته ای، گسترش همکاری دانشگاه با دانشگاه علامه طباطبایی را یک مدل موفق تعاملی اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در دیدار با رییس دانشگاه علامه طباطبایی، در خصوص گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی با این دانشگاه ابراز امیدواری کرد و گفت: گسترش تعاملات بین دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ‌و علامه طباطبایی‌ در قالب تفاهم نامه ای که اخیرا به امضا رسید، می تواند به عنوان یک مدل موفق تعاملی و همگرایانه مورد تببین قرار گیرد.
 
 
وی اظهار کرد: یکی از آفت های حوزه پزشکی عدم موفقیت در برقراری ارتباط با حوزه هایی از جمله مسئولیت اجتماعی است. توجه به این ضرورت و ایجاد ادغام عملیاتی در این حوزه بدون سیستم های بروکراتیک دالان وار، بسیار کمک کننده خواهد بود.
 
 
دکتر زالی با اشاره به فضای مبتنی بر تکثرگرایی حاکم بر دانشگاه علامه طباطبایی، عنوان کرد: دانشجو اگر در فضایی با تنوع سلایق، نقادی را آموزش نبیند، در آینده با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین بهترین مدل مدیریتی در دانشگاه های علوم انسانی، همین مدل حاکم در دانشگاه علامه طباطبایی است. 
 
 
رییس دانشگاه با بیان اینکه باید نگاهی متعالی در کشور شکل گیرد تا محیط های دانشگاهی در غربت اقتصادی و اعتباری به سر نبرند. دانشگاه ها دالان توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور هستند و باید در استقرای کامل حرکت کنند. بسط همکاری های چابک و چالاک ساختاری، سیاسی و اجتماعی، نویدبخش توسعه آینده کشور خواهد بود.
 
 
دکتر زالی تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه وزینی در حوزه علوم انسانی است، به طور قطع امروزه با نزدیک شدن مرزهای دانش، ضرورت توسعه رشته های ترجمانی و بین رشته ای بیش از پیش احساس می شود و یکی از راهبردهای اساسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم همین است. به همین منظور گام نخست را در زمینه راه اندازی رشته ارتباطات سلامت برداشته ایم که در آستانه انشا شدن است.
 
 
رییس دانشگاه، برداشتن گام های علمی برای رسیدن به همگرایی میان وزارت علوم و وزارت بهداشت را در عرصه ملی موثر خواند و افزود: توسعه بخش آکادمیک متعارف رشته های علوم انسانی که جایگاه شغلی در عرصه سلامت دارند، از جمله رشته های روانشناسی بالینی، فقه پزشکی، اقتصاد سلامت و حقوق پزشکی، بخشی از این تعامل است.
 
 
وی در ادامه خواستار استمرار جلسات معاونین دو دانشگاه شد و بیان کرد: همچنین از معاونین درخواست دارم گزارشات مستمر جلسات را به هیئت رییسه دانشگاه ها ارائه دهند تا بررسی های لازم به سرعت انجام شود؛ نباید زمان را از دست بدهیم و باید تلاش کنیم تا این تلفیق هرچه سریعتر صورت گیرد.
 
 
دکتر زالی عنوان کرد: در ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، به دنبال تاثیر بسزای این بحران بر ابعاد اقتصادی و اجتماعی جامعه، کارگروه رصد پیامدهای اجتماعی و روانی شکل گرفت تا از ظرفیت روانشناختی و روانشناسی موجود نهایت استفاده صورت گیرد. بنابراین گسترش همکاری با دانشگاه علامه طباطبایی در این مسیر بسیار می تواند کمک کننده باشد.
 
 
گسترش همکاری میان دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علامه طباطبایی، الگویی مناسب برای مراودات بین دانشگاهی
 
 
دکتر سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی در این دیدار، از ایجاد امکان شکل گیری رشته های مشترک و تبادل خدمات پژوهشی بین دو دانشگاه خبر داد و گفت: با رویکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امیدواریم بتوانیم الگویی نوین برای مراودات بین دانشگاه های علوم پزشکی و علوم انسانی تعریف کنیم.
 
 
وی ادامه داد: همواره در برخی حوزه های مطالعاتی و تحصیلی، اختلاف نظری بین وزارت بهداشت و وزارت علوم وجود دارد، که ارائه رشته روانشناسی و اظهارنظرهای مختلف در سال های اخیر در خصوص این رشته، مصداق این اختلاف نظرهاست که از آنها باید به عنوان یک فرصت بهره بگیریم.
 
 
دکتر سلیمی با اشاره به تدارک زیرساخت های رشته ارتباطات سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: راه اندازی رشته هایی مثل حقوق پزشکی و اقتصاد سلامت یا رشته هایی با ماهیت ارتباط مددکاری اجتماعی و مدیریت بیمارستان، می تواند بناهای استواری را پایه ریزی کند.
 
 
در حاشیه این دیدار رییس، معاون آموزشی و رییس دانشکده مجازی، آموزش پزشکی و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از درمانگاه، آزمایشگاه علوم شناختی، کتابخانه مرکزی و موزه دانشگاه علامه طباطبایی بازدید کردند.
 
 
انتهای پیام/
کد خبرنگار: 7702 ی.ق
 


١٦:٢١ - سه شنبه ٢٣ دی ١٣٩٩    /    عدد : ١٠٠٧١٩    /    تعداد نمایش : ٣٦٨