صفحه اصلي > اخبار 
 


  چاپ        ارسال به دوست

همدلی در مسیر توسعه و پیشرفت/نشست رئیس دانشگاه با جمعی از پیشکسوتان و روسای اسبق دانشگاه برگزار شد

دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شنبه 19 خردادماه در نشستی با پیشکسوتان و روسای اسبق دانشگاه برنامه های آتی دانشگاه در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی را مطرح کرد.
دکتر آقاجانی در این نشست با اشاره به نقش بی بدیل و مهم اساتید در تاسیس و اداره دانشگاه؛ لزوم  بهره مندی از تجربیات و نظرات اساتید را ضروری دانست و خواستار تداوم برگزاری جلسات هم اندیشی با فرهیختگان و پیشکسوتان دانشگاه شد.
وی  ضمن تاکید بر اهمیت جذب نخبگان؛  خطاب به اساتید حاضر در جلسه گفت: شما بزرگواران مفاخر علمی کشور هستید و با تلاش های شبانه روزی موجب تثبیت جایگاه علمی دانشگاه شده اید.
دکتر آقاجانی در خصوص جذب نخبگان در دانشگاه گفت: اگر چنانچه امروز به فکر جذب اعضای هیات علمی نخبه در دانشگاه  نباشیم  حقیقتا در آینده در حوزه آموزش با مشکلات فراوانی روبرو خواهیم شد.
رییس دانشگاه در همین خصوص تلاش به منظور شناسایی و جذب استعدادهای برتر را خواستار شد و گفت: باید ضمن  تامین منابع، ساز و کارهای مشخصی برای جذب اساتید نخبه جوان تدوین و ایجاد شود.
دکتر آقاجانی در ادامه سخنان خود به راه اندازی مرکز امور اعضای هیات علمی در معاونت آموزشی دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: در این مرکز امور استخدامی، جذب، ترفیع، ارتقا و فرصت های مطالعاتی و امور رفاهی اعضای هیات علمی به صورت متمرکز انجام می شود.
وی همچنین از ادامه روند بازدید از گروه های آموزشی دانشگاه خبرداد و گفت: تا کنون به همراه معاونان آموزشی و پژوهشی دانشگاه با 24 گروه آموزشی در محل خدمت نشست مشورتی برگزار شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.در این بازدیدها اولویت های گروه ها را بررسی خواهیم کرد و متعاقباً رئیس هر دانشکده در جلسه هیأت رئیسه دانشگاه حضور می یابد و ضمن طرح موضوعات در خصوص آنها تصمیم گیری خواهد شد.
رییس دانشگاه تامین اعتبارات جاری در حوزه آموزش و امور اعضای هیات علمی را امری ضروری ذکر کرد و بر تجمیع دانشکده ها وایجاد پردیس متمرکز دانشگاه تأکید کرد.
عمق بخشی به پژوهش ها، ارتقا کیفی مقالات، جذب گرنت های پژوهشی و همچنین ایجاد پارک علم و فناوری از جمله هدف گذاری های حوزه پژوهش بود که دکتر آقاجانی در این نشست  به آن اشاره کرد و گفت: باید پژوهش و تولیدات علمی؛ تولید محور، کارآفرین و گره گشای حوزه سلامت و کشور باشد.
وی ضرورت توسعه دانشگاه و حرکت در جهت تبدیل شدن به دانشگاههای نسل سوم بعنوان دانشگاهی که تولید محور باشد و همچنین رسیدن به جایگاه دانشگاههای نسل چهارم که بتوانند رفاه اجتماعی ایجاد کند را یاد آور شد.
دکتر آقاجانی  تاسیس و طراحی بیمارستانی مدرن با هدف آموزش پزشکی را از جمله چشم اندازهای پیش روی دانشگاه ذکر کرد و گفت: در حال حاضر 8 طرح توسعه ای در جوار 7 بیمارستان اصلی دانشگاه طراحی شده که بعضی از آنها در حال اجرا است. در قالب این طرح ها افزایش2000 تخت بستری در جوار بیمارستانهای موجود ظرفیت مناسبی در حوزه آموزش و ارائه خدمات به بیماران ایجاد  خواهد کرد.
وی گفت: پروژه بیمارستان شهدای تجریش با 720 تخت و پیشرفت 53 درصدی یکی از بزرگترین پروژه های درحال اجرای دانشگاه است. این بیمارستان، بزرگترین بیمارستان آموزشی پس از انقلاب در تهران خواهد بود.
رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود در جمع پیشکسوتان دانشگاه گفت: در اجرای طرح های تحول نظام سلامت در دانشگاه؛ 300 مرکز خدمات فعال بهداشتی در تهران و حاشیه شهر به ارائه خدمات حوزه سلامت مشغول هستند.
وی همچنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته در حوزه بین الملل گفت: در خصوص جذب دانشجویان خارجی، برگزاری دوره های کوتاه مدت و مشترک با چند دانشگاه اروپایی در دستور کار دانشگاه قرار دارد.
دکتر آقاجانی  در پایان از برنامه ریزی برای برگزاری گردهمایی فارغ التحصیلان دانشگاه که در داخل و خارج از کشور به طبابت وتحصیل مشغول هستند خبر داد و این گردهمایی را برنامه مناسبی برای شناسایی و جذب نخبگان و همچنین اجرای دوره های آموزشی مشترک و تحقیقات مشترک با دانشگاه های معتبر خارج از کشور عنوان کرد.
اساتید، پیشکسوتان و روسای سابق دانشگاه نیز در این دیدار ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، بر تقویت همدلی و همراهی در ارتقاء جایگاه علمی دانشگاه و سلامت عمومی جامعه تأکید کردند.
انتقال توانمندی و دانش گروه پزشکی به کشورهای همسایه، پذیرش دانشجوی خارجی، تدوین تعرفه خدمات و مراقبت های سلامت مبتنی بر شواهد و با حق فنی واقعی یکسان برای بخش دولتی و غیر دولتی، تلاش به منظور خودکفایی دانشگاه، طراحی و انتشارکتب آموزش پزشکی با کمک اساتید داخلی، ایجاد سیستم آموزشی بومی ضمن توجه به مدل های موفق آموزش علوم پزشکی در جهان، استفاده از ظرفیت های اساتید و نخبگان، توجه خاص به اخلاق پزشکی و اجرای دوره های اعتقادی و روانشناسی ویژه دانشجویان و استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات برای آموزش پزشکی از جمله مواردی بود که ازسوی اساتید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.   
 


٠٠:٠٨ - سه شنبه ٢٢ خرداد ١٣٩٧    /    عدد : ٦٣٢٤١    /    تعداد نمایش : ١٠٧١