صفحه اصلي > اخبار > اخبار دانشگاه 
 


  چاپ        ارسال به دوست

فرصت بازمهندسی گروههای آموزشی دانشگاه در بحران کرونا

رییس دانشگاه با اشاره به این که تهدید کرونا برای گروههای علمی وآموزشی دانشگاه می تواند به عنوان فرصتی طلایی تلقی شود، گفت: بازمهندسی گروههای آموزشی علوم پایه دانشگاه در بحران کرونا می تواند جایگاه ممتاز این گروهها را ارتقا دهد.


 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در نشست پایان سال با مدیران گروه علوم پایه که با هدف بررسی دستاوردها و تبیین اهداف سال جدید صورت گرفت، از یکسال فعالیت درخشان و موثر مدیران و اعضای گروه درراستای ارتقای حوزه آموزش، پژوهش و افزایش تولیدات علمی قدردانی کرد.

 

 

وی با اشاره به این که بخش اعظمی از دستاوردهای بلند دانشگاه به همت اساتید، محققان و اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق شده به ارائه برخی از دستاوردهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه در سالی که گذشت پرداخت.

 

رییس دانشگاه با بیان این که با تلاش های مجموعه دانشگاه در12 دانشکده، از مرز بیش از 4 هزار مقاله گذشته ایم عنوان کرد: 12.5درصد رشد کمی در مقالات و 41.5 درصد بر اساس استنادات مجلات معتبر نشان از رشد کمی و کیفی دانشگاه در حوزه های علمی و پژوهشی دارد.

 

دکتر زالی با اشاره به این که ازهر چهار مقاله پژوهشگران یک مقاله در زمره مقالات Q1 قرار دارد افزود: سرانه هر عضو هیئت علمی سه مقاله، رشد شاخص ها در h-indx، کاهش تعداد اعضای هیئت علمی خاموش و ارتقا در نظام رتبه بندی لایدن  از جمله دستاوردهای بزرگی است که در سایه تلاش های اساتید و محققان دانشگاه ایجاد شده است.

 

وی از کسب رتبه اول فناوری و رتبه اول کشوری برای هشتمین سال متوالی در حوزه تحقیقات دانشجویی در دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: 73 رتبه ارتقا در وبومتریکس جایگاه ممتازی است که دانشگاه در رقابتی بین 30 هزار دانشگاه و موسسه آموزشی و پژوهشی دردنیا به خود اختصاص داده است.

 

رییس دانشگاه افزود: دانشگاه برای اولین بار در نظام رتبه بندی شانگهای و تایمز نیز در زمره برترین های جهانی قرار گرفت.

 

 

دکتر زالی در ادامه با اشاره به تلخ کامی های یکسال گذشته که با شیوع گسترده اپیدمی کرونا ایجاد شد تاکید کرد: تهدید کرونا برای گروههای آموزشی و علمی مختلف دانشگاه می تواند به عنوان فرصتی طلایی تلقی شود چرا که بنظر می رسد این ویروس سالها با بشر دست به گریبان باشد، بنابراین لازم است گرههای علمی و آموزشی دانشگاه از جایگاه ممتاز وپتانسیل های علمی گروه در راستای به بازمهندسی گروه بهره ببرند.

 

وی شناسایی و جذب افراد برجسته علمی، افزایش فعالیت های بین المللی، برنامه ریزی برای جذب دانشجویان خارجی و ایجاد رشته های بین رشته ای را راهکار موثری برای ارتقا علوم پایه در دانشگاه عنوان کرد.

 

رییس دانشگاه با تاکید بر ارتباط موثرتر و بیشتر گروههای پایه و بالینی خاطرنشان کرد: ظرفیت های علمی و امکانات گروههای آموزشی دانشگاه باید با حفظ ساختارها مورد استفاده قرار بگیرد.

 

دکتر زالی افزایش فعالیت های گروههای آموزشی پایه را یکی از اساسی ترین ارکان پیشرفت دانشگاه دانست و افزود: ایجاد کانون فارغ التحصیلان دانشگاه می تواند جایگاه دانشگاه را در رتبه بندی ها ارتقا دهد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست که یکشنبه سوم  اسفندماه در تالار شهید بهشتی دانشگاه با حضور معاونان آموزشی، تحقیقات و فناوری، دانشجویی برگزار شد، مدیران گروههای علوم پایه به مواردی نظیر؛ تامین مواد اولیه و آزمایشگاهی، تسریع روند امورمالی، آماده سازی زیرساخت ها برای ارتقا فناوری، جذب اعضای هیات علمی جدید با توجه به بازنشسته شدن اساتید، توجه به بحث های فناوری و کاربردی شدن آن، تقویت روابط بین المللی، همکاری بین بخشی گروهها و استفاده از تجهیزات مشترک، ترسیم مدل های مختلف جذب اساتید حوزه آموزش و پژوهش، برگزاری کارگاههای مختلف، تسهیل فرایندها و توسعه آموزش مجازی اشاره کردند. 

 

انتهای پیام/

 

کدخبرنگار:7701س.ق


١٥:٠٦ - يکشنبه ٣ اسفند ١٣٩٩    /    عدد : ١٠٢١٤٩    /    تعداد نمایش : ٢٢٨