صفحه اصلي > اخبار > اخبار دانشگاه 
 


  چاپ        ارسال به دوست

"حضور اعضای هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی در بیمارستان ها"، محور جلسه معاونین آموزشی مراکز پزشکی دانشگاه

جلسه معاونین آموزشی مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور دکتر ضیایی، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر شادنیا قائم مقام معاون آموزشی، هیئت رئیسه و روسای بخش های بیمارستان اختر با محوریت حضور اعضاء هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی در بیمارستان ها و تاکید برموضوع  بیمار محوری در مراکز، 18 اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس بیمارستان اختر برگزار شد. 
دکتر ضیایی در ابتدای جلسه ضمن تبریک به دکتر قریشی ریاست جدید بیمارستان اختر ابراز امیدواری کرد که چهره های جوان در سطح مدیریتی با کمک پیشکسوتان امور مربوطه را به خوبی هدایت کنند. 
معاون آموزشی دانشگاه در ادامه با تاکید استقرار اعضای هیات علمی بالینی در مراکز پزشکی آموزشی و درمانی دانشگاه اذعان داشت: اعضاء هیات علمی پرستاری هم مانند اعضاء هیات علمی رشته پزشکی باید در مراکز آموزشی مستقر شوند چراکه ماهیت کار یکی است و هر دو در بخش بالین فعالیت دارند.
دکتر ضیایی در ادامه افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه در تصمیم گیری و سیاست گذاری جدید خود رویه فعلی را تغییر داده اند به گونه ای که هیچ هیات علمی پرستاری گرفته نمی شود مگر اینکه محل استقرار و فعالیت ایشان در مراکز تعریف شده باشد.
وی تصریح کرد: با استقرار اعضاء هیات علمی در مراکز، بیمارستانها هم با شرایط جدیدی روبرو هستند و باید با هم فکری، منابع و مقدمات لازم از قبیل فضای فیزیکی مناسب، تجهیزات مورد نیاز، امکانات IT و مسائل از این قبیل را فراهم کرد تا سیاست جدید عملیاتی شود. 
معاون آموزشی دانشگاه در خاتمه سخنان خود از معاونین آموزشی مراکز درخواست مذاکره بیشتر با مسئولین دانشکده پرستاری و مامایی جهت رفع مشکلات احتمالی کرد.
همچنین دکتر قریشی رئیس مرکز پزشکی آموزشی و درمانی اختر گزارشی از وضعیت فعلی این مرکز ارائه کرد و افزود: بیمارستان اختر با سابقه درخشان در آموزش رشته ارتوپدی در کشور مفتخر به تربیت نیروهای کارآمد در این حوزه است. فارغ التحصیلان این مرکز عموماً دراقصی نقاط کشور فعالیت های آموزشی و درمانی در سطح پیشرفته ارائه می دهند. 
در ادامه جلسه دکتر وحید شاهی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه گزارشی از برنامه توسعه و تحول سیستماتیک کمی و کیفی تحصیلات تکمیلی دانشگاه در سال 1397 و تحلیل 6 ساله نتایج گروه های بالینی دانشگاه در آزمون دانشنامه تخصصی 1391-1396 را به تفصیل ارائه کرد.
 


١١:١٨ - يکشنبه ٢٣ ارديبهشت ١٣٩٧    /    عدد : ٦١٩٣٨    /    تعداد نمایش : ٣٧٢