صفحه اصلي > اخبار > همایش ها 
 


  چاپ        ارسال به دوست

آموزش تکنیک های افزایش اعتماد به نفس و مهارت های یادگیری به دانشجویان جدیدالورود دانشگاه

  وبینارهای آموزشی افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس و همچنین مهارت های تحصیلی برای دانشجویان ورودی جدید برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی،  دانشجویان جدیدالورود دانشگاه ضمن شرکت در وبینارهای مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان با تکنیک های افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس و همچنین سبک های یادگیری آشنا شدند.

 

وبینار آموزشی تکنیک های افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس برگزار شد

در این بینار که به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان برگزارشد، دکتر رحمتی روانشناس مرکز مشاوره خاطرنشان کرد: عزت نفس پایین در تمام امور فرد تاثیرگذار است و  روابط، تعاملات کاری و حتی تعامل با خویشتن را بسیار آسیب پذیر، شکننده و حتی آزار دهننده می کند.

به گفته وی  ماهیت عزت نفس از مهربانی فرد نسبت به خودش شکل می گیرد و وقتی فردی نسبت به خود شفقت دارد خویش را درک کرده و اگر اشتباهی کرده باشد خود را می بخشد. چنین فردی انتظارات معقولی از خود داشته، اهداف قابل دستیابی تعیین می کند و اساسا خود را خوب می بیند.

وی یادآور شد که در مهارت شفقت به خود، سه جز اساسی درک، پذیرش و بخشش وجود دارد.

این روانشناس با بیان این که قضاوت و نپذیرفتن خود رنج فراوانی را به دنبال دارد، گفت: از هر چیزی که ممکن است رنج  طرد خویشتن را شدیدتر کند به هر نحوی اجتناب می کنید و علاوه برآن توانایی خود را در ابراز خود واقعی، در مرکز توجه قرار گرفتن، مورد انتقاد قرار گرفتن، کمک خواستن از دیگران یا در حل مسئله محدود می کنید.

در این وبینار آموزشی به مباحثی نظیر تعریف عزت نفس و اعتماد به نفس، ماهیت عزت نفس، پذیرش خویشتن، خودارزیابی دقیق، تعریف شفقت، تکنیک و تمرین های افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس اشاره شد.

 

آموزش سبک های یادگیری به نو دانشجویان دانشگاه

دانشجویان جدیدالورود دانشگاه با شرکت در وبینار آموزشی مهارت های تحصیلی با سبک های یادگیری آشنا شدند.

دکتر شعبانی روانشناس مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان در این وبینار يادگيري را يك مهارت برشمرد که مي توان آن را بهبود بخشید.

به گفته وی همه مي توانند حافظه و قدرت يادگيري خود را افزايش دهند و براي اين موضوع باید سبك يادگيري و شيوه هاي كارآمد  یادگیری را در مورد خود شناسایی کنند.

این روانشناس ضمن تشریح فرايند يادگيري خاطرنشان کرد که این فرآیند شامل سه مرحله دريافت، نگهداري و يادآوري مطالب در زمان مناسب است که در اين فرايند فرد نياز به دقت، تكرار و آرامش دارد.

به گفته دکتر شعبانی برای داشتن مطالعه اي پويا و فعال، شناسايي سبك يادگيري بسيار تعيين كننده است.

در اين وبینار آموزشی، آزمون سبك يادگيري وارک به دانشجويان ارایه شد و دانشجویان توانستند سبک های یادگیری خود را شناسایی کنند و به دنبال آن ويژگي هاي شخصيتي، شيوه­ی خواندن و به يادسپاري مطالب مربوط به هر سبك يادگيري عنوان شد. پرسشنامه وارک، پنج سبك يادگيري تصويري ديداري، صوتي شنيداري، خواندنی نوشتني، حركتي لمسي و سبك چندوجهي مورد ارزيابي قرار گرفت.

این روانشناس همچنین برنامه ریزی را مهم ترين بخش ها در مطالعه موثر دانست و در ادامه بر رعايت اصولي يك برنامه واقع بينانه، رعايت بهداشت مطالعه( نور، هوا و وضعيت بدني فرد) تاکید کرد.

 

انتهای پیام

کد خبرنگار :7700 س.ع


١٤:٤٧ - چهارشنبه ٢٤ دی ١٣٩٩    /    عدد : ١٠٠٧٦٥    /    تعداد نمایش : ١١٥