اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/02/11 - 14:01
  • بازدید : 165
  • تعداد بازدیدکننده : 138
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی برای اعلام همبستگی با دانشجویان حامی فلسطین

تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی برای اعلام همبستگی با دانشجویان آزادیخواه حامی فلسطین در جهان در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی،  در این تجمع دانشگاهیان علوم پزشکی شهید بهشتی(اساتید، کارکنان، دانشجویان) به منظور اعلام همبستگی با دانشگاهیان و مراکز علمی و فرهنگی حامی فلسطین مظلوم در جهان دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد النبی(ص) ستاد دانشگاه برگزار شد.

 

این مراسم به همت ستاد برنامه‌های فرهنگی دانشگاه با مشارکت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با حضور مسئولان و معاونان دانشگاه، اساتید، مدیران، کارمندان و دانشجویان با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

 

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه در این تجمع و اعلام همبستگی دانشگاهیان علوم‌پزشکی شهیدبهشتی با دانشجویان آزادی‌خواه حامی فلسطین در جهان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، خیزش جوانان آمریکایی و اروپایی را در تحولات منطقه موثر دانست.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در دل نظام لیبرالیستی که یک نظام تمامیت خواه است، نفس تازه‌ای گرفته و در حال کنشگری در جریان دفاع از مردم بی دفاع غزه هستند که در این برهه از روزگار بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خدیوی با اشاره به سابقه تاریخی جنبش دانشجویی در غرب تاکید کرد: جنبش های دانشجویی غرب که از دهه ۱۹۳۰ به بعد در دانشگاه‌های آمریکا شکل گرفت و به نام جنبش‌های دانشجویی معروف است، همگی با محوریت مبارزه با جنگ طلبی، مبارزه با اختلاف طبقاتی، مبارزه با آپارتاید و نژادپرستی بود که در همه این مبارزه‌ها نقش جنبش‌ دانشجویی موثر بود، یعنی در اتمام جنگ ویتنام اگر شما ایستادگی مردم ویتنام را از یک طرف در نظر بگیرید باید از سوی دیگر نقش جنبش دانشجویی را نیز مرور کنید



وی ادامه داد: امروز شاهد فضایی هستیم که مدت‌ها در دل جریان لیبرالیستی خاموش شده بود. ولی یک حرکتی از سوی یک عده جوان عدالت خواه انسان دوست شکل گرفت. این جوانان با فطرت پاک جوانی از مردم غزه حمایت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی خدیوی با اشاره به شعارهای مشترک جوانان ما و جوانان آمریکایی و اروپایی افزود: شعارهای ما و آنها مشترک است، حمایت از غزه و حمایت از فلسطین است و حمایت از اینکه دانشگاه حق ندارد از علم سوء استفاده کند و در اختیار ساخت سلاح‌های کشتار جمعی اسرائیل قرار دهد.

 

حجت الاسلام والمسلین دکتر خدیوی در پایان با اعلام حمایت و همبستگی از جریان آزادی‌خواه حامی فلسطین در جهان افزود: امیدواریم که ان شاالله همین جنبش های دانشجویی در سرتاسر جهان مثل حمله بسیار مبارک وعده صادق که انجام شد و طوفان الاقصی در خاتمه دادن به جنگ غزه و آتش بس و پیروزی نهایی جبهه مقاومت موثر باشد

 

در ادامه این مراسم بیانیه‌ای در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از سوی تشکل‌های انجمن اسلامی ۱۳۴۸ و بسیج دانشجویی به زبان فارسی و انگلیسی قرائت شد و این گردهمایی با سردادن شعارهایی از سوی دانشگاهیان در محکومیت رژیم صهیونیستی اسرائیل به پایان رسید.

 

برای مشاهده بیانیه اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 141797
کلمات کلیدی