اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/03/12 - 13:41
  • بازدید : 341
  • تعداد بازدیدکننده : 311
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
با حضور معاون درمان وزارت بهداشت؛

پروژه‌های عمرانی و درمانی بیمارستان کودکان مفید افتتاح شد

پروژه‌های عمرانی و درمانی بیمارستان کودکان مفید که مساحت مجموع آن‌ها به 2 هزار و 150 متر مربع می‌رسد، با حضور دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت و دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مساحت مجموع پروژه‌های عمرانی و درمانی این مرکز که امروز شنبه 12 خرداد افتتاح شد، به 2 هزار و 150 متر مربع می‌رسد و شامل مرکز جامع تصویربرداری مجهز به دستگاه‌های MRI و OPG، بخش مراقبتهای ویژه کودکان PICU، ساخت فضا و تجهیزات جانبی اکسیژن‌ساز، بخش تزریقات داروهای بیماران خاص، داروخانه، آزمایشگاه اورژانس، بخش حمایت تسکینی بیماران سرطانی، کلینیک تخصصی خواب، کلینیک تخصصی تکاملی کودکان، بخش بازسازی شده نفرولوژی و تجهیز بیمارستان به دستگاه ساکشن مرکزی می‌شود.

 

در آیین افتتاح این پروژه‌ها دکتر سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تحولات انجام شده در راستای ارایه خدمات باکیفیت‌تر به مردم در حوزه بهداشت و درمان در کشور، نحوه ارایه خدمات درمانی در بیمارستان کودکان مفید را ستودنی و کم‌نظیر توصیف کرد.

 

دکتر کریمی به افتتاح مراکز درمانی جنوب شهرتهران نیز اشاره کرد و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی را در این حوزه مورد تقدیر قرار داد.

 

وی به شعار وزارت بهداشت مبنی بر "کودک سالم، ایران سلامت" اشاره کرد و گفت: اگر بیماری و عارضه‌ای گریبانگر کودکان زیر هفت سال شود احتمال اینکه این بیماری تا سال‌ها در این فرد باقی بماند بسیار زیاد است و با این رویکرد وزارت بهداشت طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال را آغاز کرد.

 

معاون درمان وزیر بهداشت اجرای طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال را افتخاری برای نظام سلامت دانست و افزود: این مهم برگ زرینی در کارنامه جمهوری اسلامی ایران است.

 

دکتر کریمی با بیان اینکه در دوسال و نیم اخیر حدود 17 هزار تخت بستری به ناوگان بهداشت و درمان کشور اضافه شده است ادامه داد: کشور ما مجهز به 16 هزار تخت درمانی مربوط به کودکان است و این در شرایطی است که 23 بیمارستان تک‌تخصصی باکیفیت‌ترین خدمات را به مردم ارایه می‌دهند.

 

وی اضافه کرد: حدود چهار هزار تخت درمان اطفال به صورت تک‌تخصصی خدمت به کوکان را در دستور کار دارند.

 

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: طی دوسال و نیم گذشته 380 دستگاه و تجهیزات پیشرفته در کشور در سطح بیمارستان‌ها توزیع شده است.

 

دکتر کریمی با بیان اینکه در زمینه خدمت‌رسانی و تجهیزات در حوزه اطفال، تامین تجهیزات به میزان قابل قبولی توزیع شده است، به تسهیل شرایط جذب پرستار در بیمارستان‌های کشور اشاره کرد.

 

اهمیت جذب و نگه‌داشت نیروی متخصص پرستاری

وی با بیان اینکه بخش‌های حیاتی و مهم بیمارستانی نباید به دلیل نداشتن پرستار تعطیل شود، گفت: مهمترین اقدام جذب و نگه‌داشت نیروی متخصص پرستاری است.

 

معاون درمان وزیر بهداشت توضیحاتی درباره تمام وقتی پزشکان مواردی را مطرح کرد و افزود: ضریب k تمام وقتی در دوسال گذشته سه برابر افزایش داشته و در ویزیت تمام رده‌های پزشکی متخصصان و فوق تخصصان افزایش سه برابری داشته‌ایم.

 

دکتر کریمی با بیان اینکه از سال 1395 تا 1400 سقف دریافتی برای پزشکان درنظرگرفته شده بود، افزود: در حال حاضر سقف کارکرد برای پزشکان حذف شده و این اقدام در گام اول برای مناطق محروم کلید خورد.

 

دکتر کریمی مهاجرت پزشکان را خسارت به نظام سلامت توصیف کرد و افزود: با تغییراتی که در تمام وقتی ایجاد شده  1700 پزشک تمام وقت  2500 پزشک غیرتمام وقت به چرخه خدمت‌رسانی اضافه شده است.

 

وی از یکسان شدن تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی خبر داد و افزود: ضریب k در بخش دولتی و خصوصی با هدف خدمت بهتر به مردم به صورت یکسان محاسبه می‌شود.

 

معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه تاخیر در پرداخت بیمه‌ها را مورد انتقاد قرار داد و این مهم را آفت جدی در نظام سلامت عنوان کرد و گفت: بدون شک تاخیر در پرداخت از سوی بیمه‌ها به عملکرد بیمارستان لطمه وارد خواهد کرد.

 

وی توسعه بخش‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و پیشگیری از بیماری‌ها را موضوعی مهم عنوان کرد.

 

دکتر کریمی همچنین در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، سلامت، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، از تلاش‌های دانشگاه در راستای ارایه خدمت باکیفیت‌تر به مردم قدردانی کرد.

 

دکتر شمس‌الله نوروی‌پور رییس بیمارستان کودکان مفید نیز در حاشیه این افتتاح گزارشی از فعالیت‌های اخیر بیمارستان کودکان مفید را ارایه داد و اظهار امیدواری کرد که با تلاش مجموعه این بیمارستان و دانشگاه گره‌ای از مشکلات مردم باز شود.

 

وی با بیان اینکه تجهیز هر بخش از این بیمارستان به دستگاه‌های جدید نجات‌بخش جان بیماران است، اضافه کرد: با استقرار دستگاه ساکشن مرکزی، اکسیژن‌ساز و افتتاح بخش حمایت تسکینی بیماران سرطانی، کلینیک تخصصی تکاملی کودکان، بخش مراقبت‌های ویژه کودکان، ساخت مرکز جامع تصویربرداری، بازسازی بخش نفرولوژی، بخش تزریقات داروهای بیماران خاص، تجمیع داروخانه و ایجاد کلینیک تخصصی خواب و آزمایشگاه اورژانس خدمات مطلوب‌تری به کودکان ارایه خواهد شد.

 

وی با بین اینکه مرکز جامع تصویربرداری با هدف ارایه خدمت باکیفیت‌تر به مردم و مشخصا کودکان، به کلیه تجهیزات تصویربرداری مجهز شده است از تلاش‌های وزارت بهداشت، دانشگاه و خیرین درراستای تامین تجهیزات این بیمارستان قدردانی کرد.

 

رییس بیمارستان کودکان مفید با اشاره به بازسازی کامل بخش نفرولوژی این بیمارستان، گزارشی از نحوه خدمت رسانی اساتید و جراحی‌های موفق این بیمارستان ارایه داد.

 

وی جذب سرمایه نیروی انسانی خصوصا در حوزه پرستاری را ضروری عنوان کرد.

 

بیمارستان مفید پیشگام در اجرای پروژه حمایت تسکینی از بیماران سرطانی

دکتر نوری‌پور با اشاره به اینکه پروژه حمایت تسکینی از بیماران سرطانی الگوی جدیدی است که برای اولین بار به صورت پایلوت در این بیمارستان اجرا شده از ارتقای شاخص‌های درمانی و اورژانسی در این بیمارستان خبر داد.

 

رییس بیمارستان کودکان مفید در ادامه افتتاح و تجهیز اواین بانک شیر مادر(در سطح دانشگاهی) در این بیمارستان را افتخاری ملی دانست و به اقدامات اجرایی افتتاح پروژه بزرگ مگالب و ساخت بیمارستان جدید کودکان اشاره کرد.

 

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

 

  

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 143158
کلمات کلیدی