اخبار

  • تاریخ انتشار : 1402/05/21 - 12:41
  • بازدید : 246
  • تعداد بازدیدکننده : 241
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید مشاور منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی از بیمارستان کودکان مفید

مشاور منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی از کلینیک مراقبت حمایتی تسکینی کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان کودکان مفید بازدید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از معاونت درمان، دکتر فریبا الدرازی مشاور منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی ضمن بازدید از بخشهای مختلف کلینیک مراقبت حمایتی تسکینی کودکان مبتلا به سرطان از نزدیک درجریان خدمات ارایه شده در این کلینیک قرار گرفت.

 

در حاشیه این بازدید دکتر فریبا الدرازی مشاور منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در نشستی با رییس بیمارستان و کادر پرستاری بیمارستان دیدار و گفت و گو کرد و  از تلاش‌های صورت گرفته در زمینه مراقبت تسکینی در این بیمارستان تقدیر کرد.

 

مشاور منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی اقدامات علمی و عملی انجام شده در کلینیک مراقبت تسکینی بیمارستان کودکان مفید را ستودنی برشمرد و بر ضرورت نگارش مقالات علمی و انتشار آنها در مجلات معتبر بین‌المللی برای بهره مندی جوامع علمی دنیا تاکید کرد. 

 

در این نشست دکتر پیمان عشقی فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی کودکان و رییس کلینیک مذکور نیز  ضمن بیان سخنانی به تشریح نحوه راه‌اندازی و توسعه این کلینیک پرداخت.

 

به گفته وی کلینیک مراقبت تسکینی بیمارستان کودکان مفید، به منظور بهبود کیفیت زندگی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده آنها خردادماه 1401 آغاز به کار کرد و تاکنون به 610 کودک مبتلا به بیماری‌های خونی صعب‌العلاج خدمت رسانی کرده است.

 

دکتر عشقی افزود: در این کلینیک علاوه بر ارایه خدمات درمانی و مراقبتی، مدیریت علایم جسمی، آموزش به بیمار و خانواده، جلسات و مشاوره های روانشناسی به منظور حمایت معنوی و روانی از خانواده های بیماران نیز ارایه می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کلینیک مراقبت تسکینی بیمارستان کودکان مفید دارای چهار تخت بستری است و متوسط مدت اقامت بیماران در آن، شش ساعت برآورد شده است.

 

دکتر پیمان عشقی با اشاره به کمبود نیروی پرستاری و لزوم توسعه و بهره برداری بیشتر از ظرفیت پزشکی از راه دور ( telemedicine ) در حوزه مراقبت تسکینی خواستار برگزاری دوره‌های پیشرفته مراقبت تسکینی اطفال برای پرستاران از سوی سازمان بهداشت جهانی شد.

 

در خاتمه این نشست دکتر الدرازی مشاور سازمان جهانی بهداشت ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته خاطرنشان کرد که پیگیری های لازم درخصوص برگزاری دوره‌های پیشرفته مراقبت تسکینی اطفال برای پرستاران از سوی سازمان بهداشت جهانی توسط نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران صورت می گیرد.

 

براساس این گزارش در این بازدید مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری وزارت بهداشت، مدیر پرستاری دانشگاه و تعدادی از کارشناسان معاونت پرستاری وزارت بهداشت نیز دکتر الدرازی را همراهی می کردند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 130215
کلمات کلیدی

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.