اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 11:49
  • بازدید : 65
  • تعداد بازدید : 59
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه با حمایت حداکثری

همایش تغذیه با شیر مادر با شعار "حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و به نقل از مرکز بهداشت شرق تهران، در همایش تغذیه با شیر مادر دکتر امیر‌علی فریدونفر رییس مرکز بهداشت شرق تهران با اشاره به "حمایت همه جانبه ترویج تغذیه با شیر مادر برای همه" به عنوان شعار امسال، اهمیت تغذیه با شیرمادررا مورد تاکید قرار داد.

 

وی  هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی مادران برای تغذیه صحیح شیرخوار، تاثیر تغذیه صحیح، حمایت روانی مادر در تداوم شیردهی و اصلاح باورهای غلط مادران در مورد شیر مادر عنوان کرد.

 

در ادامه دکتر سید ابوالفضل افجه فوق تخصص نوزادان و عضو کمیته شیر کشور نیز درباره راهکارهایی با هدف کاهش چالش‌های شیردهی نوزادان نارس مواردی را مطرح کرد و گفت: دانش‌‌فزایی و بالا بردن مهارت پرسنل بهداشت ودرمان در زمینه مراقبت‌های ویژه نوزادان نارس و پیشگیری از زایمان‌های زودرس و سزارین با توصیه بر کنترل و رعایت (اقدام هفت بیمارستان دوستدار کودک ) سیستم هم اتاقی مادر و نوزاد در بخش Nicu  مواردی را مطرح کرد.

 

دکتر افجه زردی، کولیک و ریفلکس در نوزادان و نحوه مدیریت آن در شیردهی، عدم قطع شیر مادر در این دوران را این بیماریها برای شرکت کنندگان در همایش صحبت کرد.

 

دکتر فرحناز صنیعی متخصص اطفال و مشاور کشوری و کارشناس این همایش نیز درباره تسهیل چالش‌های شیردهی و مدیریت مشاوره شیردهی در بیمارستانها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی درمانی مطالبی را عنوان کرد و گفت: ارتقای آگاهی پرسنل درزمینه اثر بخشی مشاوره مادران در شیردهی در سه تا پنج روزگی نوزادان، کمک به رفع مشکلات شیردهی مادران در روزهای اول پس اززایمان با انجام مشاوره‌های تخصصی به مادران شدنی است.

 

اهمیت تغذیه با شیر مادر در ساعت اولیه بعد از تولد، حمایت از مادران شاغل شیر‌ده، بالا بردن انگیزه و توانمندی و علاقه‌مندی همکاران در اجرای این برنامه از جمله مواردی بود که در این همایش مطرح شد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، به مناسبت هفته جهانی" شیر مادر، گروه سلامت خانواده و جمعیت، مرکز بهداشت شرق تهران با همکاری سایر واحدها، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهرداری منطقه 13،  همیاری شرکت‌های Bestlife، همایش تغذیه با شیر مادر را با حضور جمعی از پزشکان، مراقبان سلامت، مشاورین شیر‌دهی، کارشناسان شیر مادر و معاونان آنها در بیمارستان‌های دوستدار کودک، در سالن آمفی تئاتر کوثر وابسته به شهرداری منطقه 13 تهران برگزار کرد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 145113
کلید واژه