اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/05/19 - 13:33
  • بازدید : 208
  • تعداد بازدیدکننده : 208
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تیم‌های اعزامی دانشگاه به زائران اربعین حسینی خدمات ارایه می‌دهند

نخستین جلسه ستاد گرامیداشت اربعین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با حضور رییس دانشگاه و سایر اعضا صبح چهارشنبه 19مردادماه 1401 تشکیل شد.

نخستین جلسه ستاد گرامیداشت اربعین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با حضور رییس دانشگاه و سایر اعضا صبح چهارشنبه 19مردادماه 1401 تشکیل شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر زالی رییس دانشگاه و رییس ستاد اربعین در این نشست با اشاره به سخنان رییس جمهور درخصوص حمایت، نظارت و تسهیل‌گری مراسم پیاده روی اربعین، تاکید کرد: تمام اقدامات دانشگاه نیز باید در راستای این سه محور صورت گیرد تا برگزاری این مراسم برای زائران ساده، آسان، ارزان و دلنشین باشد.

 

وی با اشاره به این که تیم‌های اعزامی در مواکب خاص نشاندار مزین به نام و پرچم دانشگاه، به خدمت رسانی می پردازند تاکید کرد: دانشگاه با تمام ظرفیت در این مواکب نشان دار به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران می پردازد.

 

دکتر زالی با اشاره به تجربیات سالهای گذشته خاطرنشان کرد که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی یکی از قوی ترین تیم های خدمت رسانی است که می تواند به عنوان الگو مطرح شود.

 

تهیه مصوبه ای برای تسهیل گری شرکت دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی( اساتید، کارکنان و دانشجویان) در این مراسم، ایجاد مواکب با نظارت بسیج جامعه پزشکی، استفاده از ظرفیت دانشجویان خارجی با ارجحیت دانشجویان عراقی به دلیل آشنایی با مسیر راه‌پیمایی، تهیه بروشورهای آموزشی بهداشتی با آرم دانشگاه برای زائران، درمان زائران بیمار با همکاری بیمارستانهای تابعه دانشگاه برخی از موضوعات مورد تاکید رییس دانشگاه در این نشست بود.

 

رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم گرامیداشت اربعین و مراسم عزاداری در ایام اربعین در صحن دانشگاه تاکید کرد.

 

رییس ستاد گرامیداشت اربعین دانشگاه برگزاری دوره کوتاه مدت بازآموزی برای پزشکان و تیم درمانی اعزامی به مراسم پیاده روی اربعین را ضروری دانست و تاکید کرد که این دوره باید با همکاری معاونت آموزشی برای آموزش در مورد بیماری‌های شایع نظیر گرمازدگی، بیماری‌های عفونی روده ای، التور، وبا و... انجام شود.

 

پوشش یکپارچه تیم های اعزامی با آرم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در موکبها از دیگر تاکیدات رییس دانشگاه در نشست مذکور بود.


 براساس این گزارش در ابتدای این نشست دکتر بلادیان رییس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه ضمن بیان گزارشی به تشریح  اقدامات سالهای گذشته دانشگاه در مراسم پیاده روی اربعین پرداخت.


برپایی موکب‌های دانشگاه در مسیر پیاده روی زائران، ارایه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران، تامین داروها، حضور نیروهای متخصص(اساتید، دانشجویان و کارکنان) در موکبهای دانشگاه برخی از اقدامات مذکور بود.

 

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه نیز ضمن ارایه گزارشی به تبیین برنامه های این معاونت در راستای گرامیداشت ایام اربعین پرداخت.


وی با اشاره به همکاری حوزه دانشجویی و فرهنگی در برگزاری موکبها و مراسم پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد که در ایام اربعین مراسم گرامیداشت و عزاداری، شعرخوانی آیینی و برنامه‌های مختلف فرهنگی  در صحن دانشگاه انجام می شود.

 

در ادامه جلسه سایر اعضای ستاد نیز ضمن بیان سخنانی به ارایه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که ارایه تسهیلات برای شرکت دانشجویان و کارکنان در پیاده روی اربعین، پوشش گسترده رسانه‌ای درخصوص حماسه پیاده روی اربعین، همکاری با تشکلها و بسیج دانشجویی، برنامه ریزی یکپارچه و تقسیم بندی وظایف، تامین تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی، بیمه گروههای اعزامی، دریافت واکسن های یادآور  برخی از موارد مطرح شده توسط حاضران بود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 119519
کلمات کلیدی