اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/05/20 - 16:50
  • بازدید : 440
  • تعداد بازدید : 397
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

عیادت رییس دانشگاه از یک خیر پیشکسوت حوزه سلامت

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن عیادت از هاشم سلیمی آشتیانی عضو جامعه خیرین سلامت کشور از تلاش‌ها، خدمات ارزنده و نقش بی‌بدیل وی درعرصه سلامت به ویژه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی در این دیدار که با جمعی از مسئولان دانشگاه و خیرین سلامت صورت گرفت، سلیمی آشتیانی را فخر خیرین و نیکوکاران نامید که در جای، جای ایران آثار و برکات خیرش به چشم می‌خورد و نقش پررنگی در بازتوزیع منابع خیرین در عرصه سلامت داشته است.

 

وی با اشاره به نقش موثر این خیر نیکوکار در تامین مایحتاج ضروری بیمارستان‌ها در دوران کرونا، گفت: سلیمی آشتیانی، مردی جریان‌ساز در بین خیرین حوزه سلامت است که یاد و نامش برای همیشه تاریخ زنده خواهد ماند.

 

سلیمی آشتیانی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات دکتر زالی به نظام سلامت کشور به ویژه در دوران کرونا اظهار کرد: دکتر زالی علاوه بر تسلطش بر حوزه پزشکی، حکیمی است با اندیشه‌های عارفانه که بر مسایل معنوی و دینی هم تسلط کامل دارد.

 

این خیر پیشکسوت حوزه سلامت بر ضرورت همگرایی و تعامل خیرین با روسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی تاکید کرد.

 

وی خواستار تلاش دانشگاه برای هماهنگی بین خیرین و مسئولان مراکز بهداشتی و درمانی و توجه ویژه به نیروی انسانی شاغل در این مراکز شد.

 

سلیمی آشتیانی با تاکید بر ضرورت حفظ کرامت کادر بهداشت و درمان، خواستار برنامه‌ریزی برای استفاده خیرین از ظرفیت‌های دانشگاه و وزارت بهداشت (همچون هیئت امنای ارزی) برای تهیه تجهیزات مورد نیاز مراکز بهداشتی و درمانی توسط خیرین با قیمت اقتصادی‌تر شد.

 

این خیر با سابقه حوزه سلامت فراهم کردن تسهیلات مالیاتی را راهی برای ترغیب خیرین جهت افزایش مشارکت در حوزه سلامت دانست.

 

وی همچنین بر ضرورت تقویت همکاری مهندسان پزشکی و تدارکات بیمارستان‌ها با خیرینی که قصد خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان‌ها دارند، تاکید کرد.

 

در این دیدار سلیمی آشتیانی، مرقومه‌ای حاوی ۲۵ پیشنهاد از تجربیاتش در بیمارستان‌های مختلف به دکتر زالی ارایه داد.

 

 این دیدار با حضور دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، محمدرضا کارگری، نایب‌رییس و محمدحسن خداوردی، عضو هیات مدیره مجمع خیرین کشور و جمعی از خیرین و مسئولان دانشگاه در منزل هاشم سلیمی آشتیانی صورت گرفت.

 

هاشم سلیمی آشتیانی با سابقه بیش از سه دهه فعالیت در حوزه‌های مدرسه‌سازی و سلامت، از عناصر تشکیل دهنده بسیاری از تشکل‌های مردم‌نهاد همچون جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، مجمع خیرین سلامت کشور، انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور، مجمع خیرین کشور، جامعه خیرین حامی معلولان کشور و مجمع خیرین حامی دانش‌آموزان استثنایی کشور است که در ساخت ده‌ها مدرسه و تجهیز ده‌ها بیمارستان نقش اساسی و محوری داشته است.

 

او از اوایل سال جاری دچار عارضه لوسمی است و تحت مداوا و درمان قرار دارد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7703م.ر

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 145130
کلید واژه