اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/02/25 - 14:19
  • بازدید : 102
  • تعداد بازدیدکننده : 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

افتتاح همزمان 10 خانه بهداشت کارگری در دانشگاه

رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه از افتتاح 10 خانه بهداشت کارگردی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

 

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت بهداشت، علیرضا ابراهیمی حریری در مراسم افتتاحیه خانه بهداشت کارگری شرکت «پویندگان راه سعادت» گفت:  10خانه بهداشت کارگری به صورت همزمان در محدوده تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شده است .

 

وی سلامت کار و بهداشت حرفه‌ای را یکی از اولویت‌های اساسی نظام سلامت برشمرد و یادآور شد: توجه به سلامت نیروی کار همواره در دستور معاونت بهداشت قرار دارد.

 

به گفته علیرضا ابراهیمی طرح مشترک ارایه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به کارگران کارگاه‌های تولیدی با تعداد شاغلان 50 تا 499 نفر در سال 1366شکل گرفت و با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی اجرایی شد.

 

رییس گروه سلامت کار معاونت بهداشت افزود: این طرح از آن زمان تاکنون با هدف تامین سلامت کارگران و خانواده آنها، ارتقای دانش و ایجاد رفتارهای بهداشتی در کارگران بخش‌های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات در حال اجراست.

 

وی خاطرنشان کرد که با توجه به تاکید مسئولان دانشگاه بر افزایش تعداد خانه‌های بهداشت کارگری و ارتقای کیفی ارایه خدمات؛ تاسیس10 خانه بهداشت کارگری در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارفرمایان و تلاش کارشناسان بهداشت حرفه‌ای این خانه های بهداشت افتتاح شده و رسما به بهره‌برداری رسیدند.

 

علیرضا ابراهیمی راه اندازی این واحدها را باعث ارایه خدمات بهتر به شاغلان و ارتقای بهداشت محیط کار برشمرد و گفت: در مناطق تحت پوشش این دانشگاه(شرق، شمال و شمال شرق استان تهران) 741 کارگاه مشمول خانه بهداشت کارگری قرار دارد  که در حال حاضر  479  خانه بهداشت در حال ارایه خدمت به شاغلان هستند.

 

مراسم افتتاح خانه‌ بهداشت کارگری شرکت پویندگان راه سلامت با حضور نمایندگان وزارت کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان مسئول بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشت و واحدهای تابعه برگزار شد  و همزمان  9خانه بهداشت دیگر نیز به صورت آنلاین افتتاح شدند.

براساس این گزارش یک خانه بهداشت کارگری در شهرستان دماوند، سه خانه درشهرستان پردیس و چهار خانه نیز در شهرستان پاکدشت قرار دارد .  

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:  7700س .ع

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 142440
کلمات کلیدی