• تاریخ انتشار : 1400/06/27 - 12:47
  • بازدید : 99
  • تعداد بازدیدکننده : 99
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

انجام بيش از ١٦٠٠٠ ماموريت توسط اورژانس 115 دانشگاه / مشاركت اورژانس در تسريع واکسیناسیون

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با اشاره به انجام بیش از 16000 ماموریت ترافیکی و غیرترافیکی در پنج ماهه اول سالجاری از مشارکت و تلاش کادر اورژانس در اجرای طرح جهادی واکسیناسیون تقدیر کرد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه  با اشاره به انجام بیش از 16000 ماموریت ترافیکی و غیرترافیکی در پنج ماهه اول سالجاری از مشارکت و تلاش کادر اورژانس در اجرای طرح جهادی واکسیناسیون تقدیر کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت درمان، دکتر امیر هاشمی ضمن تبریک روز ملی فوریت های پزشکی و اورژانس با اشاره به گستردگی مناطق تحت پوشش این دانشگاه، از انجام حدود 28 هزار و 500 ماموریت توسط اورژانس  115 دانشگاه برای حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی در سال 99 و همچنین بیش از 16 هزار ماموریت در پنج ماهه اول سال 1400 خبر داد.

 

به گفته وی  اورژانس ۱۱۵شهرستان های فیروزکوه، دماوند، پاکدشت، ورامین، قرچک و پیشوا تحت پوشش این دانشگاه قرار دارد و همچنین دانشگاه دارای  ۲۸پایگاه اورژانس است که ۱۲پایگاه درون شهری و ۱۶مورد نیز جاده ای است که در حال حاضر بطور متوسط روزانه 73 ماموریت شهری و جاده ای توسط آنها انجام می شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه ضمن تقدیر از تلاشهای  همکاران جهادگر این عرصه، گفت: تاکنون 53 نفر از نیروهای اورژانس 115 دانشگاه به دلیل مواجهه و خدمت رسانی به بیماران کرونایی به این بیماری مبتلا شده اند.

دکتر هاشمی یادآور شد: در سال گذشته آمبولانس های این مراکز عازم ماموریت درخصوص  6 هزار و 650 مورد حادثه ترافیکی و بیش از 22 هزار مورد حادثه غیرترافیکی شدند، که در 19 هزار و 762 مورد از ماموریت ها بیماران برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام شده و باقی موارد نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با اشاره به کارگاههای توانمندسازی پرسنل گفت: به منظور ارتقای دانش و مهارت نیروهای اورژانس با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم آمادگی پرسنل به صورت مجازی و در قالب وبینار، آموزش های لازم برنامه ریزی و ارایه می شود.

وی میانگین زمان رسیدن آمبولانس های مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه به صحنه حوادث جاده ای را ۱۱دقیقه و در حوادث شهری هشت دقیقه عنوان کرد و یادآور شد که دانشگاه نسبت به استاندارد کشوری برای حوادث جاده ای در جایگاه بهتری قرار دارد.

 

دکتر امیرهاشمی در خاتمه سخنان خود ضمن تبریک مجدد این روز،  از تلاش شبانه روزی تمامی کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی و اورژانس 115 دانشگاه در راستای خدمت رسانی به بیماران و مصدومان و همکاری در اجرای طرح جهادی واکسیناسیون کرونا قددرانی کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 108176
کلمات کلیدی