• تاریخ انتشار : 1401/03/03 - 10:43
  • بازدید : 106
  • تعداد بازدیدکننده : 103
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بازدید سخنگوی شورای اسلامی تهران بزرگ از بیمارستان مسیح دانشوری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از بخشهای مختلف واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری بازدید کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از بخشهای مختلف واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری بازدید کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان دکتر مسیح دانشوری، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید ضمن گرامیداشت روز ملی اهدای عضو اهدای زندگی در نشستی با دکتر فریبا قربانی قائم مقام واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی، دکتر احسان علی بیگی معاون فرهنگی و مهدیه حضرتی جانشین هماهنگ‌کننده ارشد دیدار کرد.

 

در ابتدای این نشست دکتر قربانی جلسه ضمن ارایه گزارشی به تشریح فعالیت‌های درمانی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تاثیرگذار واحد اهدای عضو در ۱۷ سال گذشته پرداخت و نقش و جایگاه شورای شهر در توسعه و بهبود زیرساخت‌های لازم برای بهبود فرآیند اهدای عضو را مطرح کرد و خواستار حمایت در این راستا شد.

 

علیرضا نادعلی نیز در این نشسشت اهدای عضو را یک موضوع چند بعدی و افتخار ملی برشمرد که نتایج آن در زندگی بیماران نمود مستقیمی داشته و آثار آن در جامعه مشخص می‌شود.

 

وی ایثار و بخشش خانواده‌های اهدا کنندگان را یک تصمیم ارزشمند و زندگی‌بخش در جامعه عنوان کرد و یادآور شد که مسئولان امر می‌توانند در راستای حمایت و رفاه حال خانواده‌های اهدا کنندگان گام‌های موثری بردارند.

 

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزایش آگاهی جامعه درخصوص اهدای عضو با حمایت و همراهی مسئولان رده بالای کشور سرعت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: عملکرد واحد اهدای عضو با حساسیت‌هایی چون اعلام خبر تلخ مرگ یک عزیز به خانواده در شرایطی که پذیرش چنین موضوعی به وجود نیامده همراه است.

علیرضا نادعلی این فرایند را قابل ستایش و نوعی جهاد تفسیر دانست و گفت: سطح آگاهی جامعه نسبت به گذشته درخصوص فرآیند اهدا از موارد مرگ مغزی بسیار بیشتر شده است. برای حفظ این روند نگاه‌های مجموعه‌های دولتی و خصوصی در بخش رسانه‌ ملی به ‌ویژه در بخش مستند و موشن گرافی ظرفیت ارزشمندی می تواند باشد.

 

در پایان این نشست نادعلی و هیئت همراه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف واحد فراهم آوری بیمارستان پیشنهادهایی برای بهبود فضای واحد و توسعه آن ارایه کردند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 116955
کلمات کلیدی