• تاریخ انتشار : 1397/12/13 - 13:03
  • بازدید : 1037
  • تعداد بازدید : 188
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برګزاری سومین همایش مدیران ادارات انتشارات دانشگاه‌های علوم پزشکی

در سومین همایش کشوری روسای اداره انتشارات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت برگزار گردید، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ثبت 933 عنوان کتاب تالیفی و ترجمه¬ای در بین 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور بیشترین آمار ثبت شده را به خود اختصاص داد.

در سومین همایش کشوری روسای اداره انتشارات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ثبت 933 عنوان کتاب تالیفی و ترجمه‌‌ای در بین 46 دانشگاه علوم پزشکی کشور بیشترین آمار ثبت شده را به خود اختصاص داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در سال 1396سامانه مدیریت انتشارات دانشگاه‌های علوم پزشکی (مداد) به آدرس http://books.research.ac.ir با هدف ایجاد بانک کامل و بروز اطلاعات کتاب‌های منتشر شده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و ساماندهی الکترونیک و وضعیت استعلام تکراری نبودن  کتاب‌های در دست تالیف و ترجمه پیاده‌سازی و اجرا گردید و دانشگاه‌های کشور موظف به ثبت کتاب‌های اعضاء هیات علمی در این سامانه شدند.
 
همچنین در عملیات پایش و ارزشیابی وب سایت دانشگاه‌های علوم پزشکی، وب سایت انتشارات این دانشگاه با توجه به رعایت استانداردهای ارائه شده در دستورالعمل وزارت متبوع از امتیاز بالایی برخوردار گردید.
 
در پایان جلسه مذکور از مدیر مسئول اداره انتشارات دانشگاه تقدیر به عمل آمد و از ایشان درخواست گردید تجربیات و دستاوردهای انتشارات دانشگاه را درطی یک سخنرانی در اختیار سایر دانشگاه¬ها قرار دهند. ایشان اصول موفقیت دانشگاه را تاکید بر مدیریت سیستمی و تمرکز بر فرایندها و اصلاح مداوم آنها ، در نظر گرفتن همه ذینفعان در اصلاح فرایندها و تصمیم گیری ها، حمایت مدیریت ارشد، جدیت و اهتمام کارکنان در امور محوله، تعریف چشم انداز و برنامه ریزی برای حرکت به سمت آن، توجه به فن آوری های روز بر شمردند. همچنین برنامه های دانشگاه برای حضور در عرصه بین الملل چاپ و نشر، همکاری با ناشران معتبر، برنامه ریزی برای تدوین کتاب های مرجع توسط گروه های آموزشی، یکسان سازی طرح روی جلد کتاب، هماهنگی با مراکز تحقیقات مستقل در راستای سیاستهای چاپ دانشگاه، راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه کتاب و استفاده از لوگوی دانشگاه در محصولات فروشگاه و بازنگری آیین نامه انتشارات در راستای بهبود وضعیت حمایت از آثار مکتوب را برای حاضرین تشریح نمودند.
 
انتهای پیام/
  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • کد خبر : 74991
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.