• تاریخ انتشار : 1401/08/07 - 11:12
  • بازدید : 203
  • تعداد بازدیدکننده : 199
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری سمینار آموزشی نحوه مدیریت و گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی

سمینار آموزشی نحوه مدیریت و گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی ( RCA) و تحلیل ریشه‌ای وقایع با حضور مسئولان فنی و کارشناسان بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود تابعه دانشگاه برگزار شد.

 

سمینار آموزشی نحوه مدیریت و گزارش دهی وقایع ناخواسته درمانی ( RCA) و تحلیل ریشه‌ای وقایع با حضور مسئولان فنی و کارشناسان بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود تابعه دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت درمان، دکتر محمد سالاریان زاده مدیر نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی مسئولان فنی و کارشناسان وقایع مراکز درمانی با نحوه مدیریت خطاها، گزارش دهی آنها و کاربرد روش‌های صحیح ارتباطی با کارکنان، بیماران و خانواده آنان عنوان کرد.

 

وی بر نقش مهم ایمنی به عنوان یکی از اصول مهم در فرایند درمان بیمار تاکید کرد وگفت: مسئولان فنی با نظارت بر اجرای دقیق و صحیح فرایندهای ایمنی و کنترل خطر و کارشناسان این حوزه نیز با نظارت و آموزش فرایندها به کارکنان، بیماران و خانواده بیماران، نقش مهمی در تحقق این موضوع دارند.

 

وی با توجه به اهمیت مقوله آموزش در فرهنگ سازی ایمنی بیمار یادآور شد: اصول ایمنی بیمار و کنترل خطر در مراکز درمانی باید در فرایندهای اجرایی به عنوان یک فرهنگ سازمانی نهادینه شود. همچنین آموزش و توجه مسئولان دو عامل مهم و تاثیرگذار است.

 

مدیر نظارت و اعتباربخشی در ادامه خواستار توجه بیشتر در مراکز درمانی به موضوع ایمنی بیمار و پیشگیری از وقوع وقایع ناخواسته درمانی و همچنین تحلیل ریشه‌ای وقایع با هدف رفع آنها شد.

 

مبانی مسئولیت کیفری کادر درمان در بروز وقایع ناخواسته درمانی، کلیات استانداردهای اعتباربخشی در موضوع ایمنی بیمار، نقش روش‌های ارتباطی و دستورالعمل‌ها در کنترل وقایع ناخواسته درمانی، کلیات دستورالعمل‌های وقایع ناخواسته درمانی (never event)، رضایت آگاهانه و وقایع ناخواسته درمانی، اهمیت مدیریت خطر و نحوه تدوین برنامه عملیاتی در کاهش عوامل خطر از جمله مباحث مطرح شده در این سمینار آموزشی دو روزه بود.

 

این سمینار که به همت مدیریت نظارت و اعتباربخشی معاونت درمان در بیمارستان امام حسین (ع) برگزار شد، با توجه به  استقبال گسترده شرکت کنندگان در آذرماه نیز برای مسئولان فنی و کارشناسان ایمنی بیمار بیمارستان‌ها و مراکز جراحی محدود برگزار می شود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 122159
کلمات کلیدی