• تاریخ انتشار : 1401/09/15 - 09:51
  • بازدید : 247
  • تعداد بازدیدکننده : 242
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری مراسم روز جهانی داوطلب در مرکز بهداشت شرق تهران

جشن گرامیداشت روز جهانی "داوطلب سلامت، سفیر سلامت محله" در مراکز تابعه شرق تهران دوشنبه 14 آذرماه در مرکز بهداشت شرق تهران برگزار شد.

جشن گرامیداشت روز جهانی "داوطلب سلامت، سفیر سلامت محله" در مراکز تابعه شرق تهران دوشنبه 14 آذرماه در مرکز بهداشت شرق تهران برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از مرکز بهداشت شرق، در این مراسم دکتر امیرعلی  فریدونفر رییس مرکز بهداشت شرق تهران با توجه به اهمیت نقش سفیران سلامت، به گذار بیماری‌ها از واگیر به غیرواگیر و حرکت از درمان قطعی بیماری‌ها به سمت مراقبت مادام‌العمر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن، مدیریت ناخوشی‌‌های جزیی، مدیریت بیماری‌های مزمن و حاد، روز به روز در حال افزایش است به گونه‌ای که طبق برآوردها 65 تا 85 درصد تمام مراقبت‌ها از نوع خودمراقبتی است.

 

به گفته رییس مرکز بهداشت شرق؛ خودمراقبتی موجب ارتقای سلامت و کیفیت زندگی، افزایش رضایت بیماران، منطقی شدن استفاده از خدمات و نیاز کمتر به مشاوره ارایه دهندگان خدمات در مراکز سلامت، کاهش ویزیت بیماران سرپایی و کاهش استفاده از منابع بیمارستانی و نیز کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود.

 

دکتر فریدونفر خاطرنشان کرد: با ترویج خودمراقبتی به عنوان یک رویکرد سلامت متکی بر مردم می‌توان شاهد صرفه‌جویی هفت درصدی در هزینه‌ها باشیم.

 

به گفته وی این صرفه‌جویی‌ها باعث کاهش هزینه مراقبت‌های سطوح پایه و تخصصی، پذیرش برنامه‌ریزی شده و بدون برنامه بیماران و پذیرش‌های سرپایی شود.

 

دکتر فریدونفر؛ شاخص بهداشت و سلامت در هر جامعه را نشانه توسعه جامعه برشمرد و افزود: در چشم‌انداز و برنامه توسعه مناطق شرق تهران، بهداشت و سلامت اولویت داشته و سازمان‌های مردم نهاد در این راستا نقش مهمی دارند.

این مراسم با حضور دکتر فریدونفر رییس مرکز بهداشت شرق، جمعی از مسئولان و کارشناسان مراکز، معتمدان محلات و رابطان سلامت در مراکز جامع سلامت شهری مستقر در هر محله برگزار شد.

 

براساس این گزارش شعرخوانی، ارایه مقاله در زمینه داوطلب سلامت، ارایه مطالب آموزشی و تقدیر از رابطان سلامت و مربیان رابطان مراکز مختلف از دیگر بخش‌های مختلف مراسم مذکور بود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 123579
کلمات کلیدی