• تاریخ انتشار : 1401/01/30 - 11:46
  • بازدید : 100
  • تعداد بازدیدکننده : 98
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

جامعه علوم آزمایشگاهی؛ دوشادوش مدافعان سلامت در نبرد با کووید 19

مدیر نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دانشگاه روز علوم آزمایشگاهی را به تمامی فعالان این حوزه به ویژه همکاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تبریک گفت.

 

 مدیر نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دانشگاه روز علوم آزمایشگاهی را به تمامی فعالان این حوزه  به ویژه همکاران شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تبریک گفت.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از معاونت درمان، دکتر سید محمد رضا یثربی مدیر نظارت بر آزمایشگاه های تشخیص پزشکی دانشگاه ضمن تقدیر از تلاشهای جامعه علوم آزمایشگاهی در طول پاندمی کرونا گفت: جامعه علوم آزمایشگاهی با تشخیص به موقع عوامل بیماری‌زا در صف اول مدافعان سلامت قرار دارند و در مبارزه با ویروس کرونا پیشتاز بودند.

 

وی دلیل اهمیت ویژه رشته علوم آزمایشگاهی در حوزه پزشکی را نقش مهم آن درتشخیص بیماری‌های مختلف عنوان کرد و افزود: از ابتدای شیوع پاندمی کرونا کارکنان آزمایشگاه‌ها در خط مقدم شناسایی و مقابله با این ویروس منحوس ایثارگرانه فعالیت داشتند و از هیچ کوششی برای خدمت به مردم دریغ نکردند .

 

دکتر یثربی با اشاره به اقدامات مدیریت امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان در پاندمی کرونا گفت: به منظور افزایش مراکز آزمایشگاهی برای شناسایی هرچه سریعتر ویروس کرونا مجوز انجام تست مولکولی برای آزمایشگاه‌ها صادر شد.

 

به گفته وی تاکنون در محدوده این دانشگاه حدود 62 مجوز انجام تست در بخش دولتی و خصوصی برای  آزمایشگاهها صادر شده است که در حال حاضر مشغول خدمت رسانی هستند.

 

مدیر نظارت بر آزمایشگاه‌های دانشگاه افزود:: آزمایشگاه‌های مجوزدار هر شش ماه ملزم به شرکت در مهارت‌سنجی انستیتو پاستور ایران هستند که در صورت عدم موفقیت از پذیرش و انجام تست منع می‌شوند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 115711
کلمات کلیدی