• تاریخ انتشار : 1401/07/26 - 11:16
  • بازدید : 155
  • تعداد بازدیدکننده : 150
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پروتكل جامع مداخلات تخصصي مددكاران اجتماعي در عرصه سرطان به بيمارستان ها ابلاغ شد

معاونت درمان دانشگاه از ابلاغ پروتكل جامع مداخلات تخصصي مددكاران اجتماعي در عرصه سرطان به تمامي بيمارستان ها و مراکز پزشکی، آموزشی و درمانی تحت پوشش دانشگاه خبر داد.

معاونت درمان دانشگاه از ابلاغ پروتكل جامع مداخلات تخصصي مددكاران اجتماعي در عرصه سرطان به تمامي بيمارستان ها و مراکز پزشکی،  آموزشی و بهداشتی و درمانی  تحت پوشش دانشگاه خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت درمان، خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی برای بیماران سرطانی به دنبال ابلاغ بخشنامه در خردادماه 1401، به صورت آزمایشی در بیمارستان امام حسین(ع) و محک اجرا شد.

 

در راستای اجرای این بخشنامه در تمام بیمارستان‌های دولتی و غیردولتی تحت پوشش دانشگاه، دوره آموزشی ویژه مددکاران اجتماعی شاغل در بیمارستان‌ها توسط اداره مددکاری معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

 

شهره سادات میرباقری سرپرست اداره مددکاری اجتماعی معاونت درمان در ابتدای این کارگاه به بیان توضیحاتی درخصوص موارد قانونی ذکر شده در پروتکل ابلاغی پرداخت.

 

وی هدف از تشکیل این دوره آموزشی را آموزش مددکاری در اجرای صحیح پروتکل و رضایت‌مندی بیماران عنوان کرد.

 

دکتر لیلا هاشمی دکتری مددکاری اجتماعی واستادیار دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی که جزو تهیه کنندگان دستورالعلمل تخصصی مداخلات مددکاری اجتماعی با بیماران سرطانی است نیز در این کارگاه به ارایه آموزش‌های لازم به شرکت کنندگان پرداخت.

 

وی با اشاره به ضرورت مداخلات مددکاری اجتماعی درسرطان درخصوص سطح و دامنۀ تاثیرات این بیماری بر فرد و خانواده، پیامدهای بیماری برکودک و والدین، پیامدهای بیماری بر فرد و خانواده توضیحاتی ارایه کرد.

 

مسایل مشترک در سرطان کودکان و بزرگسالان، فرایند مراقبت همه جانبه از مددجو با همکاری و هماهنگی تیم بین رشته‌ای، مراقبت و توجه به ابعاد مختلف سلامت در مراقبت خانواده محور از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود.

 

براساس این گزارش کارگاه مذکور با حضور تمامی مددکاران اجتماعی مراکز پزشکی، بهداشتی و درمانی و برخی از مراکز غیردانشگاهی تحت پوشش دانشگاه به همت اداره مددکاری اجتماعی در معاونت درمان برگزار شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 121750
کلمات کلیدی