اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/04/16 - 13:45
  • بازدید : 261
  • تعداد بازدیدکننده : 236
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
دکترزالی در مراسم تجلیل از بازنشستگان:

بازنشستگان ذخایر ارزشمند دانشگاه هستند

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بازنشستگان را ذخایر ارزشمند دانشگاه خواند و گفت: بن‌مایه درخشش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، بهداشتی، درمانی و خدمت‌رسانی به مردم، مرهون تلاش مستمر سالیان متمادی نیروهای انسانی و بازنشستگان دانشگاه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر علیرضا زالی در مراسم تکریم بازنشستگان که در تالار امام خمینی (ره) با حضور جمعی از بازنشستگان و مسئولان دانشگاه برگزار شد، پیشرفت‌های سترگ دانشگاه در تمام ادوار را رهین تلاش‌ و ممارست‌ سرمایه‌های منابع انسانی دانست.

 

وی با بیان اینکه دوران بازنشستگی فرصتی برای دسترسی به شادکامی اجتماعی است، اظهار امیدواری کرد که تکانه‌های اقتصادی، فرصت بازنشستگی را به رویدادی تلخ مبدل نکند.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی بازنشستگان، عدم تناسب دریافت حقوق با تورم در جامعه است اطهار کرد: غالبا جمعیت بازنشستگان کشور، افراد سفره دار و بخشنده‌ای هستند این افراد در منزل و سرای خود افتخار میزبانی از مهمانان را دارند، این موضوع گاهی با شرایط اقتصادی همخوانی ندارد و اضطراب فزاینده‌ای را به جامعه بازنشستگان  تحمیل می‌کند.

 

رییس دانشگاه تحقق مطالبات بازنشستگان را نیازمند عزم جدی مسئولان دانست و گفت: این مهم کار سازمانی و اداری صرف نیست بلکه اقدامی مهم و کاری ملی است.

 

دکتر زالی با بیان اینکه جمعیت بازنشستگان کشور و اعضای تحت کفل و خانواده آنان، 25 درصدجمعیت شهروندی را به خود اختصاص می‌دهد، بر ضرورت رفع مشکلات معیشتی بازنشستگان اعم از کمک به تامین هزینه‌های فرزندان، درمان و مسایل غیرمترقبه زندگی تاکید کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه در تلاش است تا با استفاده از فرصت‌های قانونی، به صورت نیابتی از سوی بازنشستگان به دنبال کمک به رفع و تامین نیازهای بازنشستگان دانشگاه باشد.

 

رییس دانشگاه ادامه داد: بخشی از ماده 29 قانون توسعه هفتم به رفع مشکلات بازنشستگان اختصاص دارد بنابراین در دانشگاه ودر سطح توسعه وارزت بهداشت تلاش‌های فراوانی برای اصلاح قوانین و اجرای بندهای بسته‌های متناسب‌سازی در حوزه حقوق و معیشت بازنشستگان انجام شده است.

 

دکتر زالی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مورد توجه قرارد داد و گفت: با اجرای بندهای قانون توسعه هفتم توسعه، روزنه‌های امید برای جامعه بازنشستگی کشور گشوده خواهد شد.

 

رییس دانشگاه  گفت: منابع استحصالی نیز برای اجرا و تحقق بندهای قانون مذکور با هدف همسان‌سازی دیده شده است.

 

دکتر زالی از ایجاد کمیته‌ای در دانشگاه با محوریت معاونت توسعه در دانشگاه خبر داد و توضیح داد: اجرای اقداماتی که در حد توان و بضاعت اجرایی و قانونی دانشگاه است برای دسترسی بازنشستگان به حقوق متناسب انجام و بخش دیگری نیز دردستور کار است.

 

ایجاد سازوکاری با هدف تسهیل دسترسی بازنشستگان دانشگاه به خدمات رفاهی بخش دیگری از سخنان رییس دانشگاه را خود اختصاص داد.

 

وی ادامه داد: تعریف و ارایه بسته‌های متنوع‌تر در حوزه خدمات امور رفاهی و بیمه تکمیلی در دانشگاه در دستور کار است.

 

دکتر زالی ادامه داد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، این آمادگی را دارد که  در حد توان و بضاعت خود ضمن برگزاری جلسات و شنیدن خواسته‌ها و نظرات بازنشستگان، از توانایی و اختیارات دانشگاه با هدف ارتقای خدمات به این قشر خدوم بهره ببرد.

 

استفاده از ظرفیت‌های تجربی و علمی بازنشستگان ضرورت دارد

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های تجربی و علمی بازنشستگان بخش دیگری از سخنرانی رییس دانشگاه را به خود اختصاص داد.

 

وی گفت: لازم است از ظرفیت‌های بالای مشورتی و توانمندی بازنشستگان دانشگاه در راستای پیشبرد اهداف متعالی دانشگاه خصوصا برای نسل فعلی شاغیل استفاده شود، امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که از ظرفیت بالای علمی و تجربی بازنشستگان بیش از پیش استفاده کنیم.

 

دکتر زالی به جانفشانی بازنشستگان در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: فعالیت درخشان این گروه یکی از فنی‌ترین و جامع‌ترین خدماتی بود که در بحران پاندمی کرونا به مردم ارایه شد.

 

رییس دانشگاه با بیان اینکه فعالیت دانشگاه‌ها متنوع و با ادارات دولتی صرف، تفاوت دارد ادامه داد: شما ذخایر ارزشمند دانشگاه هستید و نباید دانشگاه به دلیل موانع قانونی از خدمات شما محروم باشد بنابراین دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی آمادگی دارد با هدف استمرار خدمات بازنشستگان به شکل‌های مختلف به عنوان مرکزی پایلوت فعالیت کند.

 

دکتر زالی افتخار به نیروهای ارزشمند بازنشسته دانشگاهی را زوال ناپذیر توصیف کرد و گفت: افتخاراتی که نیروهای بازنشسته در درازنای تاریخ و در دوران خدمت خود در دانشگاه به جای گذاشتند، حکایت از تلاش‌های شبانه‌روزی شما دارد.

 

دکتر زالی ادامه داد: باید خداوند این توفیق را به مسئولان دانشگاه عنایت کند تا این فرصت را داشته باشند که قدردان تلاش‌های بازنشستگان باشند.

 

وی با بیان اینکه این نشست محفل انس است، برای بازنشستگان دانشگاه بهروزی، سلامت و شادکامی آرزو کرد.

 

 

بازنشستگان ذخایر ارزشمند علمی و تجربی کشورند

دکتر سعید مجتهد‌زاده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این جلسه با بیان اینکه از نظر سیستم آفرینش بازنشستگی معنایی ندارد اظهار کرد: تا زمانی که انسان توان و کارایی دارد باید فعالیت داشته باشد.

 

وی افزود: مردان و زنان بزرگ در تاریخ هرگز دست از کارکردن نکشیدند و خدمت به مردم را سرلوحه زندگی خود قرار دادند.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه بازنشستگان ذخایر ارزشمند علمی و تجربی کشورند ادامه داد: باید ضمن استفاده مشورتی و برقراری ارتباط دوگانه سازمان‌ها با بازنشستگان، از این تجربیات ارزشمند این گروه بهره برد.

 

امید به رفع مشکلات معیشتی در گرو اجرای قانون همسان‌سازی حقوق

رسول عیوض‌زاده رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این نشست از تلاش‌های مجموعه دانشگاه برای برپایی این مراسم قدردانی کرد و افزود: بازنشستگان این دانشگاه از دوران دفاع مقدس گرفته تا به امروز خدمات درخشانی را در کارنامه پرافتخار خود به 0جای گذاشته‌اند.

 

وی به دغدغه‌های بازنشستگان اشاره کرد و گفت: امیدوارم قوانین متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به سرعت اجرایی شود تا بخشی از مشکلات معیشتی و اقتصادی این گروه مرتفع شود.

 

معافیت بازنشستگان از هزینه‌های درمانی، تخصیص و در نظرگرفتن بخشی از مزایا و درنظرگرفتن بیه تکمیلی مناسب همانند سایر شاغلان از مواردی بود که رییس هیئت مدیره کانون بازنشستگان دانشگاه به آن اشاره کرد.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور نیروهای بازنشسته دانشگاه و جمعی از مسئولان در تالار امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

این مراسم با اجرای برنامه‌های شاد فرهنگی  و هنری، سخنرانی، تکریم بازنشستگان، قرعه کشی و اهدای جوایز همراه بود.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

 

 

 

  

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • گروه خبری : 144184
کلمات کلیدی