اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/02/31 - 14:12
  • بازدید : 730
  • تعداد بازدیدکننده : 619
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

دانشگاهیان در سوگ شهادت رییس جمهور و هیئت همراه

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور اعضای هیئت رییسه دانشگاه، اساتید، کارکنان، دانشجویان امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه در مسجدالنبی(ص) دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه در این مراسم ضمن بیان سخنانی ضایعه عظیم اندوهبار و تلخ شهادت رییس جمهور و هیئت همراه را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و جامعه دانشگاهی به ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی شهیدبهشتی تسلیت و تعزیت گفت.

 

دکتر زالی با اشاره به نقش موثر آیت الله رئیسی در حوزه سلامت گفت: تمام کارشناسان سلامت اذعان دارند که در سال‌های اخیر نگاه سلامت محور رییس جمهور بسیار ویژه و موثر بود.

 

وی با اشاره به سخنان آیت الله رئیسی در افتتاحیه بیمارستان الغدیر مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش، نگاه عمیق رییس جمهور شهید به جامعه پرستاری و پزشکان را ستودنی برشمرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی خدیوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این مراسم شهادت مظلومانه آیت الله رئیسی سید شهدای اهل خدمت را به رهبر معظم انقلاب، ملت شریف ایران و همه دوستداران ایران در نقاط مختلف جهان و دانشگاهیان علوم پزشکی شیهبدشهتی تسلیت گفت.

 

وی با بیان این که مردان بزرگی را در این حادثه تلخ از دست دادیم افزود: شخصیت هر یک از آنان دفتر مفصلی از توانمندی، فضایل، دلسوزی‌ها، مهر و محبت و مردم‌داری بود؛ یکایک آنان دارای کارنامه مفصلی از خدمات شایان توجهی بودند که در عمر شریفشان به انقلاب و ایران اسلامی تقدیم کردند.

 

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم ویژگی مردمی بودن را از شخصیت مردمی رییس جمهور شهید به دست آورد، گفت: بارزترین ویژگی رییس جمهور مردمی بودن وی بود؛ ایشان شبانه روز دست از خدمت به مردم ایران برنمی‌داشت و در راه خدمت می‌کوشید و در نهایت در این راه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی خدیوی  در ادامه سخنان خود با بیان خاطراتی به سیره مردمی امام جمعه تبریز اشاره کرد و گفت: این شهدای خدمت همگی مردمی و شخصیت های ارزشمندی بودند که فقدان این عزیزان فاجعه بود.

 

وی شهادت را بهترین نوع هجرت برای انسان عنوان کرد و  گفت: همه به حال شهدا غبطه می‌خورند و ما نیز به حال آنان غبطه می خوریم که چنین دلهای مردم ایران از دیروز تاکنون نگران سرنوشت آنان بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین خدیوی یادآور شد: امام راحل و مقام معظم رهبری به ما آموختند که در سختی‌ها به الطاف خفیه الهی دل ببندیم. مکتب اسلام  صبر، تحمل، تاسی به امام حسین(ع) را به ما آموخته است و باور داشته باشیم که انشاءالله خداوند به برکت خون این شهدا به عزت و سربلندی ملت ایران خواهد افزود.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه نسبت به سرنوشت انقلاب نگران نیستیم گفت:  دردمند و غصه‌دار هستیم اما می‌گوییم: الحمدلله علی کّلّ حالٍ ما شاکر تقدیرات پروردگار متعال هستیم و به رحمت پروردگار امیدواریم.

 

وی افزود: وظیفه ما حفظ فرهنگ شهادت است زیرا این فرهنگ شهادت عامل و ضامن بقای انقلاب است و در این 45 سال نیز یاد گرفته‌ایم که نظام اسلامی به دعای خیر امام زمان(عج) و نفس گرم رهبر معظم انقلاب ایستادگی کرده و ختم به ظهور و قیام جهانی امام زمان خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی خدیوی در خاتمه سخنان خود یاد و خاطره تمام شهدای این مرز و بوم در عرصه های مختلف به ویژه شهدای اهل خدمت و سید شهدای خدمت را گرامی داشت و علو درجات آنان را از درگاه خداوند متعال خواستار شد.

 

براساس این گزارش این مراسم سوگواری با مداحی و مرثیه سرایی، سینه زنی، قرائت زیارت عاشورا و دعای فرج همراه بود.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700س.ع

 

  • گروه خبری :
  • گروه خبری : 142761
کلمات کلیدی