اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/03/13 - 15:36
  • بازدید : 339
  • تعداد بازدیدکننده : 300
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دکتر زالی تاکید کرد؛

فعالیت موثر مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه در درمان سرطان‌های دستگاه ادراری

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت‌های مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری را در راستای انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه تشخیص و درمان سرطان‌های دستگاه ادراری بسیار موثر توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، نهمین جلسه شورای عالی مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری، صبح امروز یکشنبه در مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری اداری با حضور رییس  دانشگاه برگزار شد.

 

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری اظهار کرد: اقدامات و فعالیت‌های این مرکز بصورت یکپارجه و هدفمند انجام می‌شود.

 

وی تلاش‌های مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری اداری دانشگاه و مشخصا فعالیت‌های این مرکز در راستای انجام پژوهش‌های کاربردی در زمینه تشخیص و درمان موثر برای سرطان‌های دستگاه ادراری ارزشمند توصیف کرد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجرای سیاست‌هایی با هدف ارتقا و توسعه بخش ایمونولوژی و هوش مصنوعی را برای مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری اداری ضروری عنوان کرد.

 

دکتر زالی اجرای راهکارهایی با هدف تبدیل این مرکز به پژوهشکده را با هدف ارتقای سطح علمی دانشگاه خواستار شد.

 

در ادامه دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده در زمینه‌های فناوری از جمله تولید دارو گفت: در نظام امتیاز بندی سایماگو ارولوژی در سال 2024 رتبه اول کشور را دارد که در سایه زحمات اساتید محترم  این رشته بوده است.

وی نسبت به حمایت‌های بیشتر در زمینه تحقیقات و حمایت از مجله اعلام آمادگی کرد.

 

دکتر عباس بصیری رییس مرکز تحقیقات بیماریهای کلیه و مجاری ادراری نیز در این نشست گزارشی از اهم فعالیت‌های مرکز ارایه داد و افزود: این مرکز به عنوان اولین و برترین مرکز تحقیقات در زمینه بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در سطح کشور خدمات درخشانی را انجام داده است.

 

وی با اشاره به اینکه این مرکز به عنوان یکی از برترین مراکز مستقل بالینی علمی، خدمات درخشانی در کارنامه خود ثبت کرده ادامه داد: فعالیت‌های مرکز  تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری ادارای در راستای تحقیقات و اولویت‌های پژوهشی دانشگاه و کسور انجام شده است.

 

دکتر بصیری ادامه داد: مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در زمینه سنگ و اندویورولوژی  ضمن تهیه  گاید‌لاین‌های علمی کلینیک پیشگیری از سنگ‌های ادراری را  راه اندازی کرده  و در حال توسعه این دانش به سایر استان‌هاست، همچنین آزمایش  جنس سنگ به روش FTIR نیز در این مرکز انجام می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، جلسه شورای عالی  مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، دکتر عباس بصیری رییس مرکز، دکتر ناصر سیم فروش استاد پیشکسوت دانشگاه و جمعی از مسئولان 13 خرداد ماه برگزار شد.

 

مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در زمینه سرطان مثانه و پروستات با استفاده از داروهای ترکیبی به صورت هوشمند انجام تحقیقات کاربردی را در دستور کار دارد.

 

برنامه ثبت نظام سلامت در حیطه بیماری‌های سنگ و سرطان‌های دستگاه ادراری از مهمترین فعالیت‌های این مرکز است.

 

مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری با دراختیار داشتن آزمایشگاه سلولی ملکولی در کنار مهندسی بافت جهت تولید حالب و مثانه در صدد است که با تولید محصولات جدید به سمت فناوری گام‌های بلندی بردارد.

 

مجله urology journal نیز بصورت بین المللی  و با IF=1.5  جز پنج مجله برتر دانشگاه است.

 

 

در ادامه این نشست با توجه به اکثریت آرا  دکتر عباس بصیری به عنوان رییس مرکز تحقیقات بیماریهای کلیه و مجاری ادرای، دکتر میر داود عمرانی  نیز به عنوان رییس مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی در دستگاه تناسلی ادراری و دکتر محسن نفر در سمت رییس مرکز تحقیقات بیماریهای مزمن کلیه و پیوند ابقا شدند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7701س.ق

 

 

 

 

 

  • گروه خبری :
  • گروه خبری : 143234
کلمات کلیدی