اخبار

  • تاریخ انتشار : 1397/07/07 - 10:52
  • بازدید : 1086
  • تعداد بازدید : 82
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

با مصرف این مواد غذایی دانش‌آموزانی نابغه داشته باشید/چگونـه تمـرکـز کـودکان را افزایش دهیم؟

در طول سال تحصیلی تغذیه کودکان باید از همیشه مغذی و مفید تر باشد چرا که در این دوران کودکان چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ فکری فعالیت بیشتر را نسبت به دیگر اوقات دارد.

 در طول سال تحصیلی تغذیه کودکان باید از همیشه مغذی و مفید تر باشد چرا که در این دوران کودکان چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ فکری فعالیت بیشتر را نسبت به دیگر اوقات دارد.

غزال بابا رحمتی کارشناس تغذیه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری گفت: ثابت شده است که بچه هایی که صبحانه می‌خورند در مدرسه تمرکز بیشتری دارند و قدرت یادگیری شان بالاتر است و در صورت حذف صبحانه به حافظه کوتاه مدت شان صدمه می خورد و تمرکزشان در کلاس کم می شود.

بابارحمتی با بیان اینکه معمولا بچه هایی که عادت ندارند صبح زود از خواب بیدار شوند، راحت صبحانه نمی خورند و این مشکل میان کودکان پیش دبستانی و سال های اول دبستان بیشتر مشاهده می شود افزود: این بچه ها تا سال قبل، هر وقت می خواستند از خواب بیدار می شدند و صبحانه می خوردند ، بنابراین کاملا طبیعی است که صبح زود، میل نداشته باشند و چیزی نخورند. اما همان طور که همه می دانیم، صبحانه وعده ای است که به هیچ وجه و در هیچ شرایطی نباید حذف شود. پس مهم است که والدین به شیوه ای مناسب، کودک را تشویق به صرف صبحانه نمایند.

کارشناس تغذیه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در خصوص تغذیه بچه ها تصریح کرد: میوه یا یک دوم لیوان آب میوه به اضافه نان به مقداری که کودک اشتها دارد همراه با پنیر یا شیر یکی دو بار در هفته استفاده از خامه، کره، مربا و تخم مرغ توصیه می گردد. وی افزود: ارزش غذایی پنیر وتخم مرغ از خامه و کره بیشتر است. گاهی از  برشتوک (به خصوص از نوع سبوس‌دار) همراه با  یک لیوان شیر نیز می توانند استفاده کرد.

غزال بابارحمتی در ادامه اذعان داشت: بچه ها در روزهایی که ورزش دارند باید صبحانه بیشتری بخورند و یا یک میان وعده مانند نان و پنیر و گردو و غیره همراه داشته باشند.

بابارحمتی با بیان اینکه مدرسه برای خیلی از بچه ها فرصت خوبی است تا هر چقدر دوست دارند چیپس و پفک بخورند و میوه ها و سبزیجات کمتری مصرف کنند عنوان کرد: خانواده این بچه ها باید با برنامه ریزی دقیق، میان وعده هایی مناسب برای کودک خود  فراهم کنند تا بتوانند باعث سلامت فرزند خود شوند.

وی افزود: تعداد میان وعده ها به تعداد زنگ های تفریح و ساعاتی بستگی دارد که کودک بیرون از خانه است. مثلا اگر برای شام غذاهایی مانند کوکو یا کتلت درست کردید، می توانید مقداری از آن را کنار بگذارید و فردا صبح به شکل ساندویچ همراه با گوجه فرنگی،کاهو و…به کودک بدهید تا علاوه بر لذت بردن از طعم آن سبزیجات بیشتری نیز مصرف نماید.

کارشناس تغذیه بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در خاتمه تصریح کرد: میان وعده های خشک مانند کشمش، خرما، برگه و انجیر خشک نیز ازجمله مواد غذایی مناسبی به حساب می آیند که می توانند به عنوان میان وعده مناسب در مدرسه مصرف شوند. آجیل بدون نمک و مغز دانه ها وبه خصوص میوهای تازه  نیز می تواند نیاز بچه ها را تا حدی از نظر املاح و ویتامین  هاتامین کند.

 

  • گروه خبری : اخبار علمی-آموزشی
  • کد خبر : 67767
کلید واژه