اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/05/17 - 13:29
  • بازدید : 261
  • تعداد بازدید : 228
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

حضور دانشگاه در سومین نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

غرفه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امروز چهارشنبه 17 مرداد ماه غرفه دانشگاه در سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.

 

دکتر بابک شریف کاشانی معاون بین الملل دانشگاه درخصوص اهداف دانشگاه از شرکت در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستانها و مراکز درمانی گفت :این نمایشگاه فرصتی برای نمایش توانمندی های علمی و تجربی و تجهیزاتی مراکز درمانی ایران در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی کشور به بیماران خارجی است که برای دریافت خدمات درمانی و بهداشتی به ایران مراجعه می‌کنند .

 

معاون بین الملل دانشگاه در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گفت: با خودباوری و تلاش ایران می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری در منطقه و جهان باشد

 

وی با اشاره به توانایی بالای کشور در حوزه سلامت و درمان بیماری‌ها افزود: ایران تجربیات بسیار بالایی در زمینه درمان بیماریهای مختلف دارد و همواره نام پرشکان متبحر ایرانی در جهان می درخشد .

 

معاون بین الملل دانشگاه یادآور شد: از این فرصت می‌توانیم برای معرفی این توانایی‌ها و امکانات و‌ ظرفیت‌ها برای ارایه خدمات و همچنین درآمدسازی‌ بهره بگیریم و بتوانیم به صورت صحیح به بیماران خارجی خدمات را ارایه دهیم.

 

دکتر شریف کاشانی شناخت بهتر فرهنگ‌ها، افزایش مراودات و آشنایی با تجارب دیگران را در ارتقای سطح کمی و کیفی ارایه خدمات موثر دانست.

 

وی با اشاره به ضروریات و الزامات موردنیاز در ارایه خدمات به بیماران خارجی آشنایی با زبان دوم را یکی از این ملزومات در این راستا عنوان کرد و گفت: این موضوع در ارتقای بهینه ارایه خدمات و رضایتمندی بیماران نقش موثری دارد.



معاون بین‌الملل دانشگاه تاکید کرد: با توجه به تمام دیدگاه‌ها و زوایا باید سعی کنیم کیفیت ارایه خدمات را ارتقا دهیم تا در این بازار رقابتی به آنچه مستحق آن هستیم دست یابیم.

 

دکتر شریف کاشانی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: با خودباوری نسبت به توانایی‌های خود و تلاش برای رفع کاستی‌ها می‌توانیم یکی از قطب های گردشگری سلامت در منطقه و جهان باشیم.

 

دکتر اسماعیل توحیدلو معاون اجرایی معاونت بین الملل دانشگاه نیز ضمن بازدید از غرفه دانشگاه گفت: یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در راستای توسعه گردشگری سلامت دستیابی به جایگاه قطب گردشگری پیوند اعضا در منطقه خاورمیانه در سال 1403 است.

 

معاون اجرایی معاونت بین الملل دانشگاه راه اندازی بخش دیپلمات سلامت و تبدیل شدن به قطب گردشگری پیوند اعضا در منطقه را از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد.

 

به گفته وی در سه ماهه اول امسال دانشگاه توفیق داشته است که در حوزه پیوند کلیه، ریه ، مغز استخوان و مواردی از این دست در مراکز مختلف دانشگاه فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.

 

راه‌اندازی بخش دیپلمات سلامت و تبدیل شدن به قطب گردشگری پیوند اعضا

 

دکتر توحیدلو راه اندازی بخش دیپلمات سلامت را از دیگر اهداف کلان دانشگاه در حوزه گردشگری سلامت عنوان کرد.

 

وی افزود: در راستای صیانت و پیشگیری از بیماری‌ها در کارکنان سفارتخانه‌های مختلف، در صدد راه اندازی این بخش در بیمارستان شهدای تجریش هستیم که انشاءالله حداکثر تا دو ماه آینده این بخش راه اندازی می‌شود.

 

دکتر اسماعیل توحیدلو خاطرنشان کرد: در این راستا درصدد هستیم که تمام موضوعات درمانی سفارتخانه‌ها به طور متمرکز توسط اساتید این دانشگاه با توجه به منطقه استراتژیک بیمارستان شهدای تجریش که عمده سفارتخانه ها در نزدیکی آن مستقر هستند انجام شود.

 

 تشکیل شورایعالی گردشگری سلامت دانشگاه؛ اقدامی بدیع در سطح کشور

دکتر محمد اسماعیل فضل هاشمی معاون فنی معاونت درمان دانشگاه و سرپرست اداره گردشگری سلامت دانشگاه نیز ضمن بازدید از غرفه دانشگاه گفت: حضور در سومین همایش و نمایشگاه بین المللی بیمارستان‌ها دولتی و خصوصی کشور درواقع دومین تجربه ما در نمایشگاهی این چنینی با محوریت گردشگری سلامت است.

 

سرپرست اداره گردشگری سلامت دانشگاه تشکیل شورای‌عالی گردشگری سلامت دانشگاه را اقدامی بدیع در سطح کشور عنوان کرد و هدف دانشگاه از شرکت در این نمایشگاه را آشنایی و تبادل تجربیات با سایر دانشگاه‌ها و کشورها، ارتباط دو طرفه با سایر دانشگاه‌ها و موسسات جذب گردشگر سلامت برشمرد.

 

وی با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: در این دانشگاه شواریعالی گردشگری به ریاست دانشگاه تشکیل شد که متشکل از اعضای هیئت رییسه دانشگاه است و اداره گردشگری سلامت زیرمجموعه این شورا فعالیت می کند و این یک کار بدیع در سطح کشور و دانشگاههای علوم پزشکی کشور است.

 

سرپرست اداره گردشگری دانشگاه ابراز گفت: امیدواریم بتوانیم با شرکت در این نمایشگاه از تجارب بیمارستان‌های کشورهای همجوار نظیر ترکیه، قطر و... استفاده کنیم و ضمن برقراری ارتباط دوطرفه با آنان بتوانیم با انعقاد تفاهم نامه به بیماران مراجعه کننده از کشورهای آنان خدمات ارایه دهیم.

 

دکتر هاشمی با اشاره به گستره فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه غرفه دانشگاه با حضور هفت بیمارستان دارای مجوز گردشگری سلامت به همراه دانشکده طب سنتی به معرفی و ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود می پردازند که برخی از این خدمات در سطح کشور انحصاری و بی نظیر است.

 

وی از مهمترین دستاوردهای شرکت دانشگاه در نمایشگاه گردشگری سلامت سال گذشته به جذب بیماران خارجی و تلاش در راستای ارتقای سطح اداره گردشگری سلامت، تقویت ارتباطات بین دانشگاهی و استفاده از تجارب دیگران اشاره کرد.

 

دکتر هاشمی با بیان این که گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی یک واحد نوپاست افزود: امیدواریم حضور ما در این همایش و نمایشگاه منجر به کسب بیشترین تجربه و ارتباط و ارتقای خدمات گردشگری سلامت بین المللی و همچنین به کسب درآمد زایی در راستای جذب توریست و توریسم درمانی شود.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شامل سخنرانی، پنل‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه از 17 تا 19 مرداد ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 145064
کلید واژه