اخبار

  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 08:47
  • بازدید : 54
  • تعداد بازدید : 47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رییس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران تاکید کرد؛

ضرورت تقویت پوشش بیمه در حوزه دندانپزشکی

رییس ششمین کنگره بین‌المللی حقوق پزشکی که با محوریت حقوق دندانپزشکی در ساری برگزار شد،گفت: فقدان بیمه­‌های کارآمد به ویژه در زمینه علوم دندانپزشکی و بهداشت و سلامت دهان و دندان، هزینه‌­های سنگینی بر نظام سلامت و درمان و معالجه­‌های دندانپزشکی تحمیل می­‌کند که شایسته پیشگیری و اتخاذ تدابیر بهداشتی و پیشگیرانه است.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی، در این کنگره بین المللی 300 تن از اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه­‌های مختلف فقهی، حقوقی، اخلاقی، پزشکی و دندانپزشکی حضور داشتند.

 

دکتر محمود عباسی رییس کنگره و رییس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران در افتتاحیه این کنگره، نظام سلامت را از عرصه‌های مهم اجتماعی عنوان کرد که با پیچیدگی‌های ساختاری، حقوقی و اخلاقی مواجه است.

 

به گفته وی برون ­رفت از این چالش­‌ها نیازمند تعامل، هم‌­اندیشی، تبادل افکار و آرای اندیشمندان حوزه‌­های مختلف علمی است تا بتوانیم به ساحل آرامش برسیم.

 

رییس انجمن علمی حقوق پزشکی ایران هدف این کنگره را بررسی حقوق دندانپزشکی به عنوان یکی از حوزه‌های پرآسیب و سومین حوزه‌­ خطاهای پزشکی برشمرد.

 

وی یادآور شد: این کنگره بستر مناسبی را برای بحث و تبادل نظر اندیشمندان حوزه­‌های فقهی حقوقی و اخلاقی و دندانپزشکی در خصوص خطاهای پزشکی فراهم کرده است تا به ارایه ساز و کارهای مناسب برای برون­ رفت از مشکلات فراروی سیاستگذاران نظام سلامت بپردازند.

 

رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه مباحث فقهی حقوقی و اخلاقی حوزه پزشکی و دندانپزشکی را یکی از موضوعات پیچیده نظام سلامت دانست و به وصول مقالات متعدد علمی تخصصی در این حوزه از داخل و خارج کشور به دبیرخانه کنگره اشاره کرد.


وی با تاکید بر لزوم واقعی شدن تعرفه‌­ها، تقویت پوشش مناسب بیمه‌­ای و نظارت کارآمد برای جلوگیری از گسترش خطاهای پزشکی و دندانپزشکی، خواستار تهیه و تدوین مجموعه تدابیر و سیاست جنایی پیشگیرانه در این زمینه شد.

 

براساس این گزارش در افتتاحیه این کنگره حجت­ الاسلام و المسلمین دکتر حسینی لانامی امام جمعه موقت ساری، دکتر عباس کریمی استاد برجسته حقوق ایران، حجت الاسلام و المسملین ناصر نقویان مدیر گروه فقه پزشکی مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی و رییس مدرسه اخلاق و معنویت اندیشکده بین­ المللی کرامت انسانی، دکتر سیدخسرو قاسم­ پوری معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به سخنرانی پرداختند.

 

در ادامه کنگره اساتید و صاحبنظران برجسته علمی داخلی و خارجی در پنج پنل تخصصی سخنرانی کردند که پروفسور نعیم سلیم از پاکستان، پروفسور هاکان هاکری از ترکیه، دکتر وئام خلف جاسم از عراق، دکتر سهیلا جوادی، دکتر لادن عباسیان، دکتر سیدرضا احسانپور، دکتر حسین خالق­ پرست، دکتر احسان آقایی، دکتر مهدی خاقانی اصفهانی، دکتر سمیرا حاجی صادقی، دکتر امیرحسین سالارزایی، دکتر سیدمحمد آذین، دکتر فرزانه چهل­ چراغی، دکتر بهمن باقری، دکتر مهرداد تیموری، دکتر علی ایزدیار، دکتر محسن رمضانی، دکتر سید حمزه حسینی، دکتر فاطمه استبصاری، دکتر نوید رهبر، دکتر مرضیه لطیفی، دکتر محمدحسین غریب، میثم کلهرنیا گلکار، امین حق­ پرست، هانا پیری، سهیلا داموغ و منصوره نیکبخت نصرآبادی از جمله این سخنرانان بودند.

 

این گنگره به همت مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی و پژوهشکده علوم دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، انجمن علمی حقوق پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

 

انتهای پیام

کدخبرنگار: :7700 س.ع

 

 

  • گروه خبری : اخبار دانشگاه
  • کد خبر : 145182
کلید واژه