• تاریخ انتشار : 1401/07/27 - 16:47
  • بازدید : 137
  • تعداد بازدیدکننده : 132
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دوره آموزشی نحوه گزارش‌‎دهی وقایع ناخواسته درمانی

نخستین دوره کارگاه آموزشی نحوه گزارش‌دهی وقایع ناخواسته درمانی و تحلیل ریشه‌ای وقایع با حضور مسئولان فنی و مدیران تمامی بیمارستان های دولتی و غیردولتی و مراکز جراحی محدود تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.

 

نخستین دوره کارگاه آموزشی نحوه گزارش‌دهی وقایع ناخواسته درمانی و تحلیل ریشه‌ای وقایع با حضور مسئولان فنی و مدیران تمامی بیمارستان های دولتی و غیردولتی و مراکز جراحی محدود تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر رضا زندی معاون درمان دانشگاه با تاکید بر اهمیت آموزش و پیشگیری در کاهش بروز وقایع ناخواسته گفت: برای قرار گرفتن در مسیر صحیح باید همیشه درصدد بازنگری در فرایندهای منجر به بروز وقایع ناخواسته باشیم.

 

وی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی نحوه گزارش‌‎دهی وقایع ناخواسته درمانی و تحلیل ریشه‌ای وقایع برای مراکز درمانی و بیمارستانها را همراه سازی مراکز درمانی تحت پوشش در نهادینه کردن و فرهنگ سازی در این راستا بیان کرد.

 

دکتر زندی با تاکید بر  اهمیت آموزش از شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی خواست آموخته های خود را به سایر همکاران انتقال دهند تا شاهد تحقق اهداف کاهش بروز خطا، افزایش رضایتمندی و ارتقای کیفیت ارایه خدمات درمانی باشیم.

 

معاون درمان دانشگاه تاکید کرد: رعایت اصول پیشگیری از بروز یک خطا، نه سرمایه می خواهد و نه تجهیزات، بلکه باید به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و قانونی از سوی افراد پذیرفته شود.

 

دکتر رضا زندی افزود: باید به شرایط کاری، تجهیزات مصرفی و امکانات موجود خود آگاه باشیم و این امر مستلزم انجام فرایندهای نظارتی دوره‌ای و قوانین مدیریتی صحیح از سوی مدیران مراکز درمانی است.

 

وی با تاکید بر جدیت نظارت دانشگاه و حوزه درمان در این خصوص گفت: فعال شدن سامانه نظارت الکترونیکی در بیمارستان‌های دانشگاهی تحت پوشش در حال عملیاتی شدن است و به زودی آغاز می شود.

 

دکتر زندی رعایت اصول وقایع ناخواسته درمانی ( RCA) در مراکز درمانی را یکی از خطوط قرمز و اولویت های نظارتی حوزه معاونت درمان برشمرد و تاکید کرد: همه چیز باید قانونی و قانونمند باشد و برای اصلاح فرایندها و کاهش بروز خطاها باید تعامل دو طرفه شکل بگیرد.

 

معاون درمان دانشگاه دکتر زندی با اشاره به فعالیت 71 بیمارستان دولتی و غیردولتی و 40 مرکز جراحی محدود در محدوده جغرافیایی دانشگاه گفت: با توجه به گستردگی و تعداد بالای مراکز تحت پوشش این دانشگاه ظرفیت بسیار بزرگی دارد و می‌تواند الگوی مناسبی برای کل کشور باشد.

 

براساس این گزارش نخستین کارگاه آموزشی نحوه گزارش‌دهی وقایع ناخواسته درمانی و تحلیل ریشه‌ای وقایع با حضور مسئولان فنی و مدیران تمامی بیمارستان های دولتی و غیردولتی و مراکز جراحی محدود تحت پوشش دانشگاه سه‌شنبه 26 مهرماه 1401 در بیمارستان امام حسین( ع ) برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 121856
کلمات کلیدی