• تاریخ انتشار : 1401/08/14 - 10:17
  • بازدید : 346
  • تعداد بازدیدکننده : 339
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری مانور دورمیزی مدیریت بحران در بیمارستان شهید مدرس

مانور دور میزی مدیریت بحران با موضوع "آمادگی بیمارستان در برابر نشت مخازن آب ژاول در واحد لاندری" در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد.

مانور دور میزی مدیریت بحران با موضوع "آمادگی بیمارستان در برابر نشت مخازن آب ژاول در واحد لاندری" در بیمارستان شهید مدرس برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان شهیدمدرس، در این مانور که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با همکاری ستاد مدیریت بحران منطقه 2 تهران چهارشنبه 11 آبان ماه برگزار شد، اعضای تیم بحران و سازمان‌های امدادرسان و کمک کننده در زمینه مدیریت بحران حضور داشتند.

 

براساس این گزارش شهردار منطقه، نماینده کلانتری 134 شهرک قدس، نماینده سازمان آتش نشانی منطقه، مدیر ستاد بحران منطقه، نماینده سپاه پاسداران، دبیر بحران ناحیه ، مسئول ایمنی محله سعادت آباد، ،نماینده اورژانس تهران و نماینده راهور در این مانور حضور داشتند.

 

دکتر خادمی مدیر بیمارستان شهید مدرس در حاشیه این مانور گفت: مانور دورميزي تمريني براي شبيه سازي بحران و پيشنهاد و به چالش كشيدن برنامه هاي عملياتي براي مقابله با آن است.

 

به گفته وی هدف از برگزاری این مانور آشناسازی کارکنان با شرح وظایف محوله و تمرین برنامه نویسی در کمترین زمان، تمرین و ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی، شناسایی نقاط قوت و ارزیابی توانایی اعضای چارت بحران بیمارستان و استخراج مشکلات و موانع موجود در برنامه بحران مرکز بود.  

در این مانور ابتدا دبیر کمیته بحران و بلایا درباره مانور دورمیزی، اهداف و چگونگی فرایند مانور توضیحاتی ارایه کرد و به تبیین شرح وظایف اعضای چارت در بحران طبق سناریوی ارایه شده (نشت مخازن آب ژاول در واحد لاندری) پرداخت. سپسمشکلات تک تک واحدها و بخش های درمانی،خدماتی و پشتیبانی بررسی و مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.


در نهایت پس از جمع بندی نظرات، پیشنهادات و مشکلات ، راهکارهای مقابله با این بحران ارایه شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7700 س.ع

                                                                                                              

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 122364
کلمات کلیدی