• تاریخ انتشار : 1398/10/03 - 11:59
  • بازدید : 866
  • تعداد بازدید : 111
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تکلیف اساسی هر سازمانی، مسئولیت پذیری اخلاقی است

کلاس آموزشی ضمن خدمت اخلاق حرفه ای با رویکرد اخلاق سازمانی و سازمان اخلاقی در پژوهشکده سل و بیماری های ریوی برگزار شد.

کلاس آموزشی ضمن خدمت اخلاق حرفه ای با رویکرد اخلاق سازمانی و سازمان اخلاقی در پژوهشکده سل و بیماری های ریوی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به نقل از بیمارستان مسیح دانشوری، دکتر فریبا قربانی پژوهشگر مرکز تحقیقات بیماری های نای بیمارستان در خصوص این دوره آموزشی با اشاره به تعریف سازمان به عنوان یک نهاد اجتماعی و مجموعه هدفمندی که پیرو یک نظام است، گفت: سازمان ها معتقدند که ترویج اصول اخلاق و تقویت فرهنگ معنوی موجب ایجاد مزیت های راهبردی می شود. لذا فقط با قوانین و مقررات نمی توان سازمان را اداره کرد و اداره بهتر سازمان ها مستلزم قرار گرفتن اخلاق در کنار قانون است و باید "خودکنترلی" جایگزین "دیگر کنترلی" شود.
 
 
پژوهشگر مرکز تحقیقات نای به بررسی اهمیت اخلاق در سازمان و ابعاد مختلف اخلاق شخصی، حرفه ای، سازمانی و جهانی پرداخت و افزود: تکلیف اساسی هر سازمانی، مسئولیت پذیری اخلاقی است و توجه به ذینفعان از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
دکتر قربانی در خصوص هم راستا بودن اخلاق سازمانی و اخلاق فردی، افزود: باید با تدوین و پایش استانداردهای اخلاقی از بروز رفتار ضد اخلاقی جلوگیری کرد.
 
وی حسن خلق و خوش رویی را در دسترس ترین اصول اولیه دانست و تاکید کرد: در محیط کار ابعاد مادی و ابعاد معنوی اخلاق کار، هر دو باید رعایت شود.
همچنین وی از انسان به عنوان محور توسعه پایدار و مبنای موفقیت سازمان یاد کرد.    
 
وی در خاتمه در خصوص اینکه اخلاق حرفه ای یک پدیده اجتماعی است، گفت: اخلاق حرفه ای ریشه در ارتقای هوش هیجانی و عاطفی فرد دارد. بنابراین در کنار شایستگی های پایه برای پرسنل کسب شایستگی های اساسی شخصیتی مانند کنترل خشم، اضطراب، کم رویی و کسب شایستگی های ادراکی مانند خلاقیت و نوآوری، مهارت حل مسئله، تفکر سیستمی و همچنین کسب شایستگی های ارتباطی مانند مهارت مذاکره و برون گرایی نیز برای موفقیت در سازمان بسیار ضروری است. 
 
انتهای پیام/
کد خبرنگار: 7702 ی.ق
  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • کد خبر : 86723
کلید واژه