• تاریخ انتشار : 1401/08/21 - 11:06
  • بازدید : 188
  • تعداد بازدیدکننده : 184
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

روز شمار هفته ملی دیابت/ برگزاری کمپین غربالگری دیابت برای افراد بالای 40 سال

رییس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت با اعلام روز شمار هفته ملی دیابت از انجام غربالگری دیابت برای تمامی افراد 40 سال به بالا در مراکز بهداشت دانشگاه خبر داد.

  

رییس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت با اعلام روز شمار هفته ملی دیابت از انجام غربالگری دیابت برای تمامی افراد 40 سال به بالا در مراکز بهداشت دانشگاه خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت بهداشتی ، به مناسبت هفته دیابت با هماهنگی پژوهشکده غدد و متابولیسم دانشگاه جلسه آموزشی مراقبت و درمان دیابت برای پزشکان عمومی شاغل در مراکز و شبکه‌های بهداشت تابعه معاونت بهداشت برگزار شد.

 

دکتر نوائیان رییس گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت ضمن تقدیر از همکاری پژوهشکده علوم غدد درون ریز در برگزاری این کارگاه‌های بازآموزی گفت: کمپین جهانی دیابت بر آموزش با کیفیت دیابت برای متخصصان سلامت و افرادی که با دیابت زندگی می‌کنند تمرکز دارد.

وی افزود: در این راستا با فروکش کردن پاندمی کرونا بازآموزی پزشکان و مراقبان سلامت شاغل در مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با  تمرکز بر بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت در حال انجام است.

 به گفته رییس گروه مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت در این کارگاه آموزشی که در مرکز بهداشت حاج مبارکی برگزار شد، آموزش های لازم در زمینه آزمایشگاه و دیابت، درمان های خوراکی در دیابت  و انسولین تراپی پایه توسط دکتر مریم توحیدی متخصص آسیب شناسی بالینی و تشریحی، دکتر فاطمه رحمانی فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم و دکتر نوشین احمدی فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم پژوهشکده غدد ارایه شد.

 

دکتر نواییان همچنین  از برگزاری کمپین غربالگری دیابت برای تمامی افراد 40 سال به بالا و افراد 30 تا 40  سال دارای عوامل خطر(سابقه فامیلی چاقی و اضافه وزن، سابقه دیابت درحاملگی)  در هفته ملی دیابت در مراکز بهداشت تابعه دانشگاه خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: هفته ملی دیابت از 21 تا 27 آبان ماه با شعار "با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم" برگزار خواهد شد که روزشمار این هفته به شرح زیر است:

 

شنبه     21/8/1401    آموزش پیش دیابت، پیشگیری و شیوه زندگی سالم

یکشنبه  22/8/1401    آموزش دیابت، جامعه، مدارس و خانواده

دوشنبه  23/8/1401    با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم

سه‌شنبه 24/8/1401    آموزش دیابت، خود مراقبتی

چهارشنبه 25/8/1401    آموزش دیابت، رسانه و سلامت دیجیتال

پنجشنبه  26/8/1401    آموزش دیابت، ارائه دهندگان خدمت، پزشکان، پرستاران، مراقبین سلامت و ...

جمعه    27/8/1401    و آموزش دیابت، دسترسی به دارو  و درمان و نقش بیمه ها

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 122632
کلمات کلیدی