• تاریخ انتشار : 1401/04/04 - 09:27
  • بازدید : 119
  • تعداد بازدیدکننده : 116
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

نشست علمی آموزش‌ مبتنی بر صلاحیت برگزار شد

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی در نشست علمی آموزش مبتنی بر صلاحیت؛ نیاز امروز، ضرورت فردا گفت: آموزش‌های مبتنی بر صلاحیت با مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای گره خورده است.

 

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی  در نشست علمی آموزش مبتنی بر صلاحیت؛ نیاز امروز، ضرورت فردا گفت: آموزش‌های مبتنی بر صلاحیت با مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای گره خورده است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ؛ در این نشت دکتر حمید حمزه زاده رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی  گفت: "آموزش مبتنی بر صلاحیت" مشخص می‌کند که نحوه و میزان مشارکت و تعامل، فراگیر ورودی و فارغ‌التحصیل خروجی، دانشجو، استاد، فضای آموزشی، رشته‌ها و دوره‌ها باید چگونه باشد تا بتوان به نتایج مطلوب و مؤثر در زمینه حرفه‌ای مورد نظر دست یافت.

 

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهیدبهشتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات کشور بحث بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است و این موضوع نشان می‌دهد باید بحث احراز صلاحیت به معنای عام و صلاحیت حرفه‌ای به معنای خاص در فارغ‌التحصیلان و فراگیران مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

دکتر حمید حمزه راده گفت:  این موضوع، جز با تغییر رویکرد در سیستم‌های آموزشی به سوی برنامه‌ریزی و ارایه آموزش‌ها به ‌صورت "آموزش مبتنی بر پیامد" و "آموزش مبتنی بر صلاحیت" محقق نخواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد : جهاد دانشگاهی با برگزاری نشست‌های علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده حرکت خوبی را برای توسعه دوره‌ها، رشته‌ها و مهارت‌های مورد نیاز دانشجویان و دانش‌آموختگان آغاز کرده است و نتایج این نشست‌ها باید در بخش‌های مختلف آموزشی و به ‌ویژه مهارت‌آموزی مورد توجه قرار گیرد.

 

به گفته وی سیاست‌گذاران آموزشی در سطح خرد و کلان، باید بدانند که چه مهارت‌ها و صلاحیت‌هایی برای داشتن بیشترین بهره‌وری در آینده مشاغل و مشاغل آینده، مورد نیاز است تا سیاست‌ها و برنامه‌های آموزشی بر اساس این اطلاعات و در مسیر تحقق این اهداف، طراحی شود و حرکت کند.

 

رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: آموزش مبتنی بر پیامد مشخص می کند که برنامه‌های آموزشی قصد تربیت چطور انسانی را دارد؟ نیروی انسانی باید واجد چه صلاحیت‌هایی باشد و چه صلاحیت‌های پایه‌ای را فرا گیرد تا بتواند به عنوان یک نیروی کارآمد حداکثری در عرصه شغلی و حرفه‌ای خود ایفای نقش کند.

 

نشست " آموزش مبتنی بر صلاحیت؛ نیاز امروز، ضرورت فردا " از سلسله نشست‌های علمی «آینده مشاغل و مشاغل آینده» توسط جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار  شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 117958
کلمات کلیدی