• تاریخ انتشار : 1399/10/10 - 13:07
  • بازدید : 855
  • تعداد بازدیدکننده : 113
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

نشست فرهنگی ویژه‌ دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار شد

نشست فرهنگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با حضور سرپرست مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه‌ دانشگاه برگزار شد.

نشست فرهنگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با حضور سرپرست مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه‌ دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی sbmu به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی، در این نشست تخصصی فرهنگی ویژه‌ دانشجویان تحصیلات تکمیلی؛مدیر امور رفاهی دانشجویان،دبیر شورای صنفی داتشجویان تحصیلات تکمیلی، دکتر ابراهیمیان، دکتر سارانی، دکتر دهقانی و دکتر پیرانی از دانشجویان فعال حوزه‌ فرهنگی ودانشجویینیز حضور داشتند.

در این نشست سرپرست مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه‌ دانشگاه با اشاره به مشکلات دانشجویان Ph.Dو دستیاری براهمیت سلامت روان و ایجاد فضای فرهنگی مناسب برای دانشجویان تاکید کرد و عوامل بسیاری را در شکل‌گیری آن دخیل دانست که نیازمند آسیب شناسی فرهنگی است.

ابراهیم هاشم ورزی با اشاره به آسیب‌هایی نظیر اعتیاد و افسردگی بین برخی دانشجویان در این مقطع تأکید کرد:باید کارگروه مشورتی راه اندازی شود. باایجاد کارگروه آسیب‌شناسی می توان وضعیت فرهنگی دانشجویان را ارزیابی کرد و با همکاری نمایندگان آن‌ها فضایی ایجاد ‌کنیم که برنامه‌‌های فرهنگی مناسب با سن و وضعیت شغلی و روحی دانشجویان داشته باشد.

وی در ادامه گفت: اگر فقط مشکل یک دانشجو هم حل شود، این ریل‌گذاری به راه افتاده و مسیر مشخصی را برای ادامه‌ این فعالیت نشان می‌‌دهد، که این وظیفه بر عهده‌ ماست.

هاشم‌ورزی با اشاره به ایجاد فضای مناسب فرهنگی برای پاویون‌های بیمارستان‌ها؛  طراحی فضاسازی مناسب فرهنگی در پاویون‌ها را یکی از برنامه های این کار گروه برشمرد .

دکتر سارانی یکی از دانشجویان نیز با اشاره به دغدغه‌ های دانشجویان پس از فارغ التحصیلی گفت: دانشجویانی که پس از فارغ التحصیلی نمی‌‌توانند در رشته خود فعالیت کنند دچار دغدغه های شغلی و امرار  معاش می شوند که این امر مستلزم استعدادیابی و مهارت‌آموزی به دانشجویان است.

دکتر دهقانی یکی دیگر از دانشجویان نیز در این نشست بر لزوم مشکل یابی و آسیب‌شناسی در حوزه فرهنگی و دانشجویی با اولویت‌بندی تاکید کرد و یادآور شد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارای ظرفیت‌هایی هستند که ‌‌باید از آن بهره برد.

وی با اشاره به پتانسیل دانشکده‌ها افزود: با بهره مندی از ظرفیت دانشکده‌ها می‌‌توان فضای حل مشکلات را با راهکارها و همکاری‌های بهتری در دستور کار قرار داد.

دکتر ابراهیمیان نیز در این نشست به مشکلاتی نظیر لحاظ نشدن بیمه دستیاران و سربازی دانشجویان اشاره کرد که نیازمند راهکار قانونی و پیگیری‌های مستمر است.

مریم محبی مدیر امور رفاهی دانشجویان نیز با توجه به مشکلات خاص هرگروه گفت: باید این طرح در ابتدا به‌صورت جزیی و پایلوت در فضایی‌ مانند بیمارستان با نمایندگان دانشجویان هر گروه جداگانه اجرا شود و در صورت موفقیت کلی انجام شود.

دکتر پیرانی نیز تصمیم‌گیری‌ها برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بدون حضور نمایندگان دانشجویان مفید ندانست و تاکید کرد: زمانی مشکلات این حوزه حل می‌شود که نماینده‌ دانشجویان با بیان مشکلات و راهکارهای عملیاتی، فضای گفتمانی و مشورتی ایجاد کنند.

دبیر صنفی دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز در این نشست با اشاره به جایگاه دستیاران در بیمارستان‌ها و دانشجویان Ph.D در حوزه پژوهش تأکید کرد: در دانشگاه ۲۰۰۰دستیار و ۹۰۰دانشجوی  Ph.Dبا تخصص و تجربه در حال فعالیت هستند که استفاده از این دانشجویان در فرآیند تصمیم‌گیری کمک بسیاری برای حل مشکلات فرهنگی دانشجویان خواهد بود.

در پاپان مقرر شد نشست‌های مشورتی این کارگروه به‌صورت مستمر به منظور بررسی مشکلات و تدوین راهکارهای اجرایی برگزار شود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار:7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 100245
کلمات کلیدی