اخبار

  • تاریخ انتشار : 1399/06/19 - 10:26
  • بازدید : 931
  • تعداد بازدیدکننده : 193
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آموزش تکنیک های کاهش استرس به کارکنان ستاد

انواع تکنیک های بازسازی شناختی به منظور کاهش استرس به کارکنان ستاد دانشگاه آموزش داده شد.

انواع تکنیک های بازسازی شناختی به منظور کاهش استرس به کارکنان ستاد دانشگاه آموزش داده شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی، به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه، وبینار آموزشی مدیریت استرس ویژه همکاران ستاد دانشگاه برگزار شد.

 

در همین راستا وفایی روانشناس مرکز مشاوره و مدرس این وبینار اظهار کرد: استرس يک واقعيت انکارناپذير در زندگی است و گريز از آن امکان پذير نيست. استرس مي تواند بازتاب رواني و جسمي داشته باشد. از جنبه هاي رواني استرس مي توان به بي ميلي به معاشرت، كم اشتهايي، بي ميلي به زندگي و افسردگي و از جمله جنبه های جسمي می توان به ميگرن، فشار خون بالا، بيماري هاي قلبي و عروقي، بي خوابي، كمردرد مزمن و زخم معده اشاره كرد.

 

وی با بیان اینکه امکان ندارد كه استرس کاملاً از زندگي حذف شود، یادآور شد: بدون استرس، زندگي ساكن و راكد می شود اما از سوي ديگر، افزايش استرس نيز نظام و سيستم تعادل بدن را به هم مي ريزد و كارايي مطلوب را کاهش می دهد. از اين رو تنها راه مقابله با استرس، مدیریت صحیح و علمی آن است.  

 

در این وبینار که با محوریت همکاران ستاد دانشگاه برگزار شد، شرکت کنندگان با تعریف استرس، عوامل استرس زا، استرس بهینه و مضر،تاثیرات استرس بر افراد به لحاظ شناختی و هیجانی و رفتاری و جسمانی، منحنی استرس و مواردی که در زندگی واقعی باعث استرس افراد می شود، آشنا شدند.  

 

در بخش دیگری از این وبینار به شرکت کنندگانخطاهای شناختی که منجر به استرس می شود و تکنیک بازسازی شناختی که به تصحیح خطاهای شناختی و به تبع آن باعث کاهش استرس می‏شود، آموزش داده شد و در خاتمه نیز توصیه هایی برای پیشگیری از استرس و دوری از عوامل استرس زا ارایه شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7703م.ر

 


 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 96217
کلمات کلیدی