اخبار

  • تاریخ انتشار : 1399/10/24 - 13:55
  • بازدید : 487
  • تعداد بازدیدکننده : 167
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

ارایه مقاله گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی در كنفرانس بین المللی توسعه منابع انساني

گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه در شانزدهمين كنفرانس مجازی بین المللی توسعه منابع انساني به ارایه تازه ترین تجربیات خود در باره پاندمی کووید 19 پرداخت.

گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه در شانزدهمين كنفرانس مجازی بین المللی توسعه منابع انساني به ارایه تازه ترین تجربیات خود در باره پاندمی کووید 19 پرداخت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی sbmuبه نقل از دانشکده توانبخشی، شانزدهمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی با موضوع بازآفرینی اکو سیستم منابع انسانی به صورت مجازی برگزار ‌شد.

 

محورهای مورد بحث در این کنفرانس شامل چالش‌ها و راهبردهای منابع انسانی ایران در سده نو، تجارب منابع انسانی سازمان‌های ایرانی در مواجه با بحران کرونا با تاکید بر بخش بهداشت و درمان، تکنولوژی‌های منابع انسانی و بسترهای فرهنگی و زیرساخت‌های دورکاری و کار در منزل، مدیریت تجربه کارکنان و یادگیری الکترونیک بود.

 

در این همایش مجازی که اساتید و صاحبنظران داخلی و خارجی به ارایه آخرین یافته ها و دستاوردهای پژوهشی خود پرداختند، شفق ساعی دانشجوی کارشناسی ارشد گروه کاردرمانی دانشكده توانبخشي دانشگاه نیز به ارایه تجربیات خود در مواجهه با بیماران مبتلا به كوويد ١٩ پرداخت.

 

وی در مقاله ای با عنوان «راهبردهاي مقابله اي با كيفيت زندگي در افراد ميتلا به كوويد ١٩ بستري در بيمارستان امام رضا تبريز»بر ضرورت ارتباط بین متخصصان علوم پزشکی و توانبخشی با مدیران سازمان ها و ارگان ها برای توسعه منابع انسانی در شرایط پاندمی کووید-۱۹ تاکید کرد.

 

این پژوهش توصیفی تحلیلی با همکاری دکتر نوید میرزاخانی استاد دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي و دكتر مهدي عليزاده از دانشگاه علوم پزشكي ايران بر روی 70 بیمار مبتلا به کووید-19 بستری در بیمارستان  مذکور  به مدت دو ماه انجام شد که 56 نفرآنان کارمند بودند.

مطالعه مذکور با هدف بررسی نوع راهبردهای مقابله ای مبتلایان به کووید 19 و ارتباط احتمالی آنها با کیفیت زندگی آنان انجام شد و براساس نتایج حاصله بین استفاده از راهبرد مقابله ای مسئله مدار، کیفیت زندگی و  توجه مدیران سازمان ها به نیازهای روانی عاطفی کارمندان مبتلابه کرونا، ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد.

بنا به توصیه محققان این پژوهش، برقراری ارتباط میان متخصصان علوم توانبخشی و مدیران سازمان ها در دوره  بحران کووید-19، ضرورت دارد و امیدواریم که  دستاوردهای چنین مطالعاتی زمینه ساز افزایش آگاهی، بهبود عملکرد منابع انسانی و مدیران سازمان ها در مواجهه با بحران های مرتبط با بهداشت و سلامت نظیر پاندمی کووید-۱۹ شود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 100759
کلمات کلیدی