اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/06/28 - 13:29
  • بازدید : 126
  • تعداد بازدیدکننده : 126
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

بررسی نقش پرستاران به عنوان مهمترین گروه تاثیرگذار بر فرایند اهدای عضو

در کارگاه آموزشی اهدای عضو از موارد مرگ مغزی عنوان شد: نتایج طرح واکاوی چالش‌های اهدای عضو از نگاه پرستاران نشان دادکه فقط ۲۵درصد پرستاران به نقش خود به عنوان مهمترین گروه تاثیرگذار بر فرایند اهدای عضو اشراف دارند.

در کارگاه آموزشی اهدای عضو از موارد مرگ مغزی عنوان شد: نتایج طرح واکاوی چالش‌های اهدای عضو از نگاه پرستاران نشان دادکه  فقط  ۲۵درصد پرستاران به نقش خود به عنوان مهمترین گروه تاثیرگذار بر فرایند اهدای عضو اشراف دارند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان مسیح دانشوری، دوره آموزشی اهدای  عضو از موارد مرگ مغزی  ویژه پرستاران در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری برگزار شد.

 

شیرین اسماعیلی مترون مرکز در این کارگاه گفت:  تقریبا تمام افرادی که با سیستم اهدا آشنایی دارند دارای نگرش مثبت هستد و این باور مثبت سبب ایجاد عملکرد و رفتار سازمانی مناسبی در عرصه پیوند اعضا می شود‌.

 

وی با اشاره به بررسی اولیه ای که به منظور واکاوی چالش‌های اهدای عضو از نگاه پرستاران انجام گرفته است افزود:  براساس نتایج داشتن اطلاعات درست روی ایجاد نگرش مثبت در پرستاران تاثیر زیادی داشته است و  فقط  ۲۵درصد پرستاران به نقش خود به عنوان مهمترین گروه تاثیرگذار بر فرایند اهدای عضو اشراف دارند.

 

شیرین اسماعیلی با ذکر این مطلب که حدود ۶۰درصد پرسنل پرستاری در هیچ کارگاه یا وبینار آموزشی در خصوص اهدای عضو شرکت نکردند گفت: این در حالی است که در بین گروه‌های تاثیرگذار مختلف روی آمار اهدای عضو، کادر درمان و پرستاران بیشترین تاثیرگذاری و کلیدی ترین نقش را دارند.

 

وی با بیان این مطلب که تا دهنده ای نباشد پیوندی انجام نمی شود، بر ضرورت ارتقای آگاهی پرستاران درخصوص گزارش به موقع موارد مرگ مغزی تاکید کرد و افزود: باید کارگاههای آموزشی در این زمینه برای پرستاران برگزار شود و آموزشهای لازم درخصوص اهمیت شناسایی و گزارش به موقع موارد مرگ مغزی به واحد فراهم آوری در این کلاسها ارایه شود.

 

مترون بیمارستان در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: پرستاران باید آگاهی پیدا کنند که بیماری که دچار  مرگ مغزی شده یا  در کمای عمیق به سر می برد دیگر یک بیمار عادی نیست و می تواند نجات بخش جان چندین بیمار باشد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 108224
کلمات کلیدی