اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/07/09 - 12:13
  • بازدید : 147
  • تعداد بازدیدکننده : 144
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برپایی ایستگاه سلامت قلب در بیمارستان شهید مدرس

ایستگاه سلامت همزمان با روز جهانی قلب با هدف اطلاع‌رسانی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و تشخیص زود هنگام پرفشاری خون در بیمارستان شهیدمدرس برپا شد.

ایستگاه سلامت همزمان با روز جهانی قلب با هدف اطلاع‌رسانی و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و تشخیص زود هنگام پرفشاری خون در بیمارستان شهیدمدرس برپا شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان شهیدمدرس، دکتر علیپور پارسا متخصص قلب و عروق و رییس بیمارستان شهید مدرس در حاشیه برگزاری این ایستگاه سلامت، روز جهانی قلب را فرصتی برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به تهدید بیماری‌های قلبی و اهمیت شیوه صحیح زندگی عنوان کرد.

 

وی ضمن گرامیداشت هفتم مهرماه مصادف با روز جهانی قلب، شعار امسال این روز جهانی را   “Use Heart for Every Heart" «اتحاد قلب‌ها برای سلامتی قلب‌ها» برشمرد.

 

دکتر علیپور سیگار کشیدن، مصرف غذاهای ناسالم و نداشتن فعالیت بدنی را باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی مانند سکته قلبی و مغزی دانست.

 

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد:  فشار خون بالا، قند خون بالا، چاقی و اضافه وزن نیز تأثیر منفی قابل توجهی بر سلامت قلب دارد؛ بنابراین توصیه میو‌شد که افراد از سبک زندگی سالم پیروی کنند. به میزان کافی ورزش کنند و وزن خود را در محدوده طبیعی حفظ کنند تا عملکرد قلب بهبود پیدا کند.

 

براساس این گزارش در ایستگاه سلامت مذکور که همزمان با هفتم مهرماه و روز جهانی قلب در بیمارستان شهیدمدرس برپا شده بود، کارشناسان مستقر به ارایه خدمات و آموزش‌های لازم به مراجعان در خصوص حفظ سلامت قلب از طریق تغذیه مناسب و تحرک بدنی پرداختند.

 

از خدمات ارایه شده در این غرفه سلامت می‌توان به اندازه گیری فشار خون، مشاوره تغذیه سالم، مشاوره قلبی و توزیع تراکت با مضامین قلب سالم، شیوه زندگی سالم و پر فشاری خون اشاره کرد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 121177
کلمات کلیدی