اخبار

  • تاریخ انتشار : 1396/05/02 - 17:57
  • بازدید : 1693
  • تعداد بازدید : 235
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

برگزاری دوره های آموزشی روش های نوین آموزشی رشته پرستاری

هدف اساسی آموزش پرستاری کمک به کارکنان برای کسب مهارت ها و نگرش های ضروری برای ارایه مراقبت های پرستاری است و امروزه یکی از چالش های دانشکده های پرستاری و واحدهای آموزش ضمن خدمت، تربیت دانشجویان و آموزش کارکنان جهت ارتقای توانمندی تفکر نقادانه و ارایه مراقبت های جامع و کامل در موقعیت های مختلف بالینی است.

هدف اساسی آموزش پرستاری کمک به کارکنان برای کسب مهارت ها و نگرش های ضروری برای ارایه مراقبت های پرستاری است و امروزه یکی از چالش های دانشکده های پرستاری و واحدهای آموزش ضمن خدمت، تربیت دانشجویان و آموزش کارکنان جهت ارتقای توانمندی تفکر نقادانه و ارایه مراقبت های جامع و کامل در موقعیت های مختلف بالینی است. 
" شمسی نصیری" سوپروایزر آموزشی مرکز مسیح دانشوری در این زمینه اظهار داشت: در راستای کمک به کارکنان برای کسب مهارت ها و نگرش های ضروری برای ارایه مراقبت های پرستاری جلسه ای با حضور مدیر پرستاری و سرپرستاران بخش ها، روزدوشنبه 19 تیرماه برگزار شد.
سوپروایزر آموزشی یکی از راههای بهبود آموزش پرستاری را تغییر شیوه های آموزشی از روش های سنتی به روش های نوین و فراگیرمحور عنوان کرد و تصریح کرد: به منظور تامین نیازهای آموزشی رشته پرستاری، مدیران اجرایی و عملیاتی رده های پرستاری باید از روش های نوین آموزش آگاهی داشته و به پرستاران کمک نمایند تا قدرت حل مشکلات و مسائل بیماران را داشته باشند.
نصیری در ادامه بیان کرد: در این جلسه آموزشی پس از ارائه پیشنهادات و کسب نظرات، سرپرستاران در مورد تجارب و معرفی  شیوه های آموزشی درخصوص مقایسه دو مدل آموزشی تدریس مستقیم (سخنرانی) و تدریس غیر مستقیم مانند جلسات یادگیری مشارکتی و بحث گروهی، آموزش مبتنی بر مورد به بحث و تبادل نظر پرداختند. 
وی هدف از تغییر در شیوه های آموزشی را فعال کردن پرستاران در فرآیند آموزش به منظور ایجاد مهارت های تفکر نقادانه و فعالیت های حل مساله ازطریق روش های نوین آموزش دانست و اظهار داشت: پرسنل می توانند با مشارکت در بحث کلاس و کنفرانس های داخل بخشی به صورت فعال در یادگیری خود سهیم شوند.
سوپروایزر آموزشی درخاتمه درباره نحوه آموزش اثربخش اذعان کرد: سرپرستاران بخش ها تصمیم گرفتند ازطریق معرفی بیماران به صورت case در گروههای داخلی آموزشی خود و سهیم کردن پرستاران بخش در ارایه برنامه مراقبتی در بحث گروهی سهیم شده و در نهایت با به اشتراک گذاری تجربیات و یافته های خود، به یک آموزش اثربخش برسند. 
 
  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • کد خبر : 49238
کلید واژه

نظر شما

  • نظرات شما دیده و بررسی می شود.