اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/04/05 - 13:23
  • بازدید : 354
  • تعداد بازدیدکننده : 348
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری کارگاه ایده تا اختراع در بیمارستان مسیح دانشوری

کارگاه ایده تا اختراع به همت پژوهشگران مراکز تحقیقاتی مزمن تنفسی، نای و پیوند ریه و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین در بیمارستان مسیح دانشوری برگزار شد.

کارگاه ایده تا اختراع به همت پژوهشگران مراکز تحقیقاتی مزمن تنفسی، نای و پیوند ریه و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین در بیمارستان مسیح دانشوری  برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان مسیح دانشوری، در بخش اول این کارگاه دکتر مسعود شفقی مدیر اجرایی و مدیر برنامه استراتژیک فدراسیون جهانی مخترعین ضمن بیان سخنانی بر  ضرورت توسعه مهارت های فردی تاکید کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ارتقای مهارتهای فنی، فن بیان، اصول متقاعد سازی و مذاکره و مسایل مربوط به پرسونال برندینگ راهی جذاب و شیرین اما در عین حال سخت و نیازمند تلاش برای موفقیت است.

 

دکتر شفقی با در نظر گرفتن چالش‌هایی برای شرکت کنندگان قالب ذهنی از پیش تعریف شده که از موانع خلاقیت است را به صورت عملی به شرکت کنندگان نشان داد.

 

در ادامه کارگاه توسط اعضای فدراسیون مخترعین تعداد زیادی از نوآوری های ساده و بسیار کاربردی که به مرحله ساخت و تولید رسیدند و یا جوایز بین المللی کسب کردند نمایش داده شد و شرکت کنندگان با کلیات فناوری به زبان ساده آشنا شدند.

دکتر فریبا قربانی قائم مقام مرکز تحقیقات بیماری های نای نیز در این کارگاه به آموزش تفکر خلاق و تکنیک های افزایش خلاقیت پرداخت و در کار گروهی این تکنیک ها بیشتر مورد بررسی قرار گرفت.

تکنیک شش کلاه تفکر و کلمه تصادفی از جمله این تکنیک ها بودندکه شرکت کنندگان در گروه های مختلف به ایده پردازی با استفاده از این تکنیک ها پرداختند و ایده های مطرح شده توسط اساتید مورد بررسی قرار گرفت.

 

دکتر شادی شفقی مسئول پژوهش گروه تحقیقاتی قلب بیمارستان دکتر مسیح دانشوری نیز در این کارگاه درخصوص انقلاب های صنعتی و پیشرفت علم در هر یک از انقلاب های صنعتی توضیحاتی بیان کرد.

 

به گفته وی در انقلاب صنعتی اول، حرکت از روش های تولید دستی به سمت توسعه ماشین آلات بود که. در انقلاب های دوم و سوم صنعتی به تحولات وسیع در تکنولوژی و دیجیتال تبدیل شد.

 

دکتر شادی شفقی به ظهور چشمگیر وب جهانی؛ شبکه های اجتماعی، گوشی های هوشمند و کامپیوترهای خانگی در انقلاب سوم اشاره کرد و پیشرفت های هر دوره را تشریح کرد.

 

در ادامه کارگاه یزدان عبدالمحمدی مدیر تحقیقات و فناوری در واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه ضمن بیان توضیحاتی در خصوص تکنولوژی های جدید پزشکی،  برخی از این تکنولوژی ها را از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار داد.

 

 وی با اشاره به ساده بودن برخی از تکنولوژی ها به شرکت کنندگان تاکید کرد که ثبت اختراع و تکنولوژی فقط به موارد بسیار پیچیده معطوف نمی شود.

 

دکتر مسعود شفقی انقلاب صنعتی چهارم را گرایشی به سمت اتوماسیون و آغاز عصر تخیل و اینترنت اشیا دانست و به  معرفی تکنیک سوالات ایده پرور اسکمپر پرداخت و به صورت عملی نوآوری هایی را درخصوص یکی از مشکلات حوزه درمان با همکاری پرسنل مختلف در ارتقای فرایند انتقال موارد مرگ مغزی پیشنهاد داد.

در پایان بخش اول کارگاه مذکور از شرکت کنندگان خواسته شد که نقشه ذهنی ایده های خود را به گروه مربوطه ارسال کنند تا مورد بازبینی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 118083
کلمات کلیدی