اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/12/22 - 10:01
  • بازدید : 142
  • تعداد بازدیدکننده : 140
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تقدیر از رژیم درمانگران برتر مراکز درمانی تابعه دانشگاه

وبینار گرامیداشت روز جهانی رژیم درمانگر dietitian, s dayهمراه با تجلیل از کارشناسان تغذیه منتخب مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی تحت پوشش دانشگاه برگزار شد.

وبینار گرامیداشت روز جهانی رژیم درمانگر dietitian, s dayهمراه با تجلیل از کارشناسان تغذیه منتخب مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی تحت پوشش دانشگاه  برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از معاونت درمان ، در این وبینار که همزمان با روز جهانی رژیم درمانگر برگزار شد،  دکتر بهرام چوبان معاون فنی حوزه درمان ضمن قدردانی از زحمات کارشناسان تغذیه بیمارستان های تابعه دانشگاه، نقش کارشناسان تغذیه را در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای دانش تغذیه ای افراد جامعه مهم و ضروری دانست.

 

وی تغذیه خوب را عامل مهمی در کاهش وابستگی دارویی و تسریع فرایند درمان برشمرد و تاکید کرد کارشناسان تغذیه باید نظارت جدی بر فرایند رژیم درمانی و مدیریت خدمات غذایی بیماران و همراهان آنها داشته باشند.

 

دکتر چوبان در ادامه بر ضرورت همکاری بیشتر کارشناسان تغذیه با کادر درمان و مسئولان بیمارستان و همچنین استفاده از ظرفیت انستیتو تحقیقات تغذیه کشور تاکید کرد .

 


دکتر لیلا عظیمی مدیر خدمات بیمارستانی دانشگاه نیز با اشاره به جایگاه کارشناسان تغذیه در مراکز درمانی خاطرنشان کرد که غذا بخش مهمی از دغدغه های بیمار بستری در بیمارستان است.

 

دکتر عظیمی حضور کارشناسان تغذیه در بدنه تیم درمان را در بهبود سریع بیماران بستری در بیمارستان ها مهم و موثر دانست و تاکید کرد که کارشناسان تغذیه باید ضمن همکاری با مسئولان بیمارستان و معاونت درمان از جایگاه خود در راستای پیشبرد فرایند بهبود و درمان بیماران بهره ببرند.

 

وی با تاکید بر به روز بودن کارشناسان تغذیه از از تلاشهای این گروه در پیشگیری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در دوران پاندمی کووید 19 تقدیر کرد.

 

فاطمه اورعی کارشناس مسئول تغذیه بالینی معاونت درمان نیز در خاتمه این وبینار ضمن گرامیداشت روز رژیم درمانگر به ارایه گزارش عملکرد واحد تغذیه بالینی این معاونت در سال 1400  پرداخت و از تلاشهای کارشناسان تغذیه بیمارستان ها تقدیر کرد.

 

براساس این گزارش در خاتمه این مراسم با حضور معاون فنی حوزه درمان، مدیریت خدمات بیمارستانی، کارشناس مسئول واحد تغذیه معاونت درمان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از 16 کارشناس منتخب تغذیه تقدیر شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 114585
کلمات کلیدی