اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 13:10
  • بازدید : 110
  • تعداد بازدیدکننده : 106
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

توسعه و راه‌اندازی مراکز ارایه خدمات درمان ناباروری در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی مرکز سطح 2 و 3 ارایه خدمات درمان ناباروری در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه خبر داد.

معاونت درمان  دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از راه اندازی مرکز سطح 2 و 3 ارایه خدمات درمان ناباروری در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت درمان، دکتر محمداسماعیل فضل هاشمی معاون فنی معاونت درمان  دانشگاه ضمن بیان این خبر گفت: با اجرای ماده 41 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح دانشگاه های علوم پزشکی، معاونت درمان دانشگاه اقدامات لازم برای توسعه خدمات درمان ناباروری در بیمارستان های دانشگاهی را آغاز کرده است.

 

به گفته وی در آغاز اجرای این برنامه روند تجهیز و آماده سازی ارایه خدمات در سطح 2 در بیمارستان‌های شهیدمفتح ورامین و شهدای تجریش در حال انجام است و سطح 3 نیز در بیمارستان‌های آیت الله طالقانی، مهدیه  و امام حسین(ع) برنامه ریزی و در حال راه اندازی است.

 

دکتر فضل هاشمی خاطرنشان کرد: مدیریت خدمات بیمارستانی، مدیریت سلامت مادر و نوزاد و رییس اداره نیازسنجی تجهیزات پزشکی در دو بیمارستان‌ شهید مفتح ورامین و شهدای تجریش حضور یافتند و ضمن تشکیل جلسه با مدیران و پزشکان متخصص مرتبط با حوزه ناباروری در سطح 2، هماهنگی های لازم درخصوص راه اندازی خدمات در این دو بیمارستان را مورد بررسی قرار دادند.

 

به گفته وی بررسی چالش های احتمالی در ارجاع موارد نیازمند به خدمات تخصصی تر به سطح 3، فرایندهای خدمت رسانی در سطح 3 از موضوعات مهمی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.


دکتر فضل هاشمی با اشاره به تشکیل کمیته درمان و مراقبت خاطرنشان کرد که از اواخر تیرماه، کمیته درمان و مراقبت در معاونت درمان به صورت هفتگی برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد که در کمیته مذکور راهکارهای پیشگیری از توزیع دارو، تبلیغات مجازی و کاهش سقط جنین و تدوین پروپوزال‌ها و گایدلاین‌های مرتبط با این برنامه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد.

 

معاون فنی معاونت درمان دانشگاه با اشاره به اهمیت موضوع آموزش و نقش آن در نهادینه سازی فرهنگی، بر آموزش کادر درمانی مراکز در این زمینه به عنوان یک اولویت مهم تاکید کرد.

 

وی درخاتمه بهره گیری از دانش طب ایرانی برای بهبود سبک زندگی و همچنین روش‌های درمانی در کنار سایر تخصص‌های مرتبط برای افزایش میزان موفقیت درمان‌های ناباروری را از دیگر اقدامات حوزه درمان در این راستا برشمرد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 118440
کلمات کلیدی