اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/03/23 - 10:36
  • بازدید : 115
  • تعداد بازدیدکننده : 115
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دوره آشنایی با مبانی مرگ مغزی و فراهم آوری اعضای پیوندی برگزار شد

اولین دوره آشنایی با مبانی مربوط به مرگ مغزی و فراهم ‌آوری اعضای پیوندی در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری برگزار شد.

اولین دوره آشنایی با مبانی مربوط به مرگ مغزی و فراهم ‌آوری اعضای پیوندی برای متقاضیان کوردیناتوری( هماهنگ کننده اهدای عضو) در بیمارستان دکتر مسیح دانشوری برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از بیمارستان مسیح دانشوری، در این دوره 25 نفر از پزشکان عمومی، دانشجویان پزشکی و پرستاری متقاضی ورود به دوره کوردیناتوری و فعالیت در حوزه اهدای عضو از موارد مرگ مغزی حضور داشتند.

 

در ابتدای این دوره آموزشی دکتر فریبا قربانی قائم مقام واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص اهداف برگزاری دوره و وظایف یک هماهنگ کننده اهدای عضو توضیحاتی بیان کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کوردیناتور در بین دانشجویان و پزشکان خاطرنشان کرد که در این دوره آموزشی یک هماهنگ‌کننده پیوند با ابعاد مختلف علمی، حقوقی، اجتماعی، مذهبی و اخلاقی اهدا از مرگ مغزی آشنا می شود و ضمن ارتباط با تمام بیمارستانهای تحت پوشش دانشگاه، فرصت مناسبی برای توانمند شدن در عرصه درمان پیدا می کند.

 

در ادامه  دکتر احسان علی بیگی مدیر فرهنگی واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگا به تشریح کامل مراحل و فرآیند فراهم آوری اعضا از مرحله شناسایی مورد مشکوک به مرگ مغزی تا زمان انتقال دهنده عضو به اتاق عمل و برداشت ارگان ها پرداخت.

 

سپس دکتر صدرا منتظری یکی از هماهنگ کنندگان پیوند عضو، در خصوص مبانی تشخیص مرگ مغزی و معاینات مربوط به آن توضیحات مفصلی ارایه داد. دکتر نادری نیز ضمن بیان اطلاعات جامعی درخصوص کلیات پیوند اعضا و انتخاب مورد مرگ مغزی مناسب برای اهدای عضو پرداخت. سپس به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

 

در انتهای این دوره آموزشی از متقاضیان شرکت کننده آزمون پایانی گرفته می‌شود که در صورت موفقیت وارد مرحله آموزش عملی خواهند شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 105378
کلمات کلیدی