اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/09/28 - 11:56
  • بازدید : 84
  • تعداد بازدیدکننده : 84
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

وبینار توانمندسازی مددکاران اجتماعی در مواجهه با پدیده خشونت خانگی برگزار شد

وبینار آموزشی توانمندسازی مددکاران اجتماعی در مواجهه با پدیده خشونت خانگی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

 

وبینار آموزشی توانمندسازی مددکاران اجتماعی در مواجهه با پدیده خشونت خانگی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به نقل از معاونت درمان، شهره سادات میرباقری سرپرست اداره مددکاری اجتماعی معاونت ضمن بیان سخنانی به افزایش خشونت های خانگی از جمله همسر آزاری، کودک آزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری در دوره پاندمی کووید 19 اشاره کرد .

وی با توجه به اهمیت نقش مددکاران اجتماعی در برخورد با افراد خشونت دیده هدف از برگزاری کارگاه مجازی مذکور را توانمندسازی مددکاران اجتماعی بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه عنوان کرد.

 

دکتر محمد حسین جوادی رییس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت در این وبینار آموزشی به تشریح وضعیت خشونت خانگی در دوره پاندمی کرونا در سطح جهان و  ایران پرداخت و بر اهمیت توجه افراد و سازمان های مرتبط به این موضوع را مورد تاکید قرار داد.

 

دکتر جوادی در این کارگاه ضمن ارایه مباحث آموزشی درخصوص علل و عوامل موثر در ایجاد و پیامدهای خشونت خانگی، ویژگی متخصصان ارایه دهنده خدمت به قربانیان خشونت و نقش مددکاران اجتماعی در کار با افراد خشونت دیده توضیحاتی بیان کرد.

 

ارزیابی تخصصی اجتماعی این بیماران، مشاوره اجتماعی، برنامه ریزی برای ترخیص (بررسی مکان امن بعد از ترخیص برای بیماران مذکور)، رایزنی با دادسرا و بهزیستی، ارجاع به روانشناس و روانپزشک در بیمارستان برای ارزیابی، پیگیری پس از ترخیص برای ارزیابی وضعیت بیمار از بابت خطر فردی و خانوادگی از دیگر موضوعات مطرح شده توسط رییس اداره مددکاری اجتماعی وزارت بهداشت در این وبینار بود.

 

در ادامه این نشست مددکاران اجتماعی بیمارستان ها با اشاره به تجربیات خود درخصوص موارد خشونت دیده مراجعه کننده به مراکز درمانی خود به بیان چالش های موجود در راستای ارایه خدمات به این بیماران و همکاری با سازمان های حمایتی پرداختند.

 

براساس این گزارش وبینار خشونت خانگی و مددکاری اجتماعی توسط اداره مددکاری اجتماعی معاونت درمان دانشگاه با با حضور مددکاران اجتماعی بیمارستان های دولتی و خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در معاونت درمان دانشگاه برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

 

  • گروه خبری : گروه های مطالب,همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 111585
کلمات کلیدی