اخبار

  • تاریخ انتشار : 1399/07/06 - 13:51
  • بازدید : 593
  • تعداد بازدیدکننده : 171
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

آموزش راهکارهایی برای تقویت همدلی به اساتید مشاور دانشگاه

به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه در وبینار آموزشی «چگونه همدلی کنیم؟»، راهکارهایی برای تقویت همدلی به اساتید مشاور دانشگاه ارایه شد.

به همت مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه در وبینار آموزشی «چگونه همدلی کنیم؟»، راهکارهایی برای تقویت همدلی به اساتید مشاور دانشگاه ارایه شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی، مردی روانشناس مرکز مشاوره و مدرس این وبینار اظهار کرد: این مرکز در راستای دانش‌افزایی اساتید مشاور تحصیلی اقدام به برگزاری وبینارهایی با هدف برقراری ارتباط مؤثرتر با دانشجویان و آشنایی با مشکلات و مسائل روان‌شناختی مؤثر در زندگی دانشجویان اقدام کرده است و اولین جلسه از این دوره آموزشی با عنوان چگونه همدلی کنیم در این راستا برگزار شد.

 

 

وی ادامه داد: همدلی موجب افزایش ظرفيت بنيادين افراد در تنظيم روابط، حمايت از فعالیت‌های مشترك و انسجام گروهي است. اين توانايي نقشي اساسي در زندگي اجتماعي دارد و نيروي برانگيزنده رفتارهاي اجتماعي است. همدلي به معناي ديدن دنيا از زاویه ديد ديگران، توانايي عاطفی براي درک هیجان‌ها وتوانايي شناختی براي فهم معنای هیجان‌های اشخاص ديگر است. بـه بياني ديگر توانايي انسان براي شناسايي و پاسخ‌دهی به حالت ذهني ديگران است كه از هنگام تولد وجود داشـته و به‌طور افزايشي از نوزادي و كودكي تا نوجواني متحول می‌شود. همدلی به فرد این امکان را می‌دهد که در احساسات دیگران شریک شود که برای شکل‌گیری روابط بین فردی و اجتماعی پایدار بسیار ضروری است.

 

 در این وبینار به عناوینی از جمله تعریف همدلی، پایه‌های فیزیولوژیک همدلی، آشنایی با تاریخچه مقوله همدلی، آشنایی با مؤلفه‌های همدلی، راهکارهای تقویت همدلی و ... پرداخته شد.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7703م.ر

 

 

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 96880
کلمات کلیدی