اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/06/19 - 15:20
  • بازدید : 204
  • تعداد بازدیدکننده : 199
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اتاق تست تکامل کودکان در مرکز خدمات جامع سلامت خواجه نوری افتتاح شد

اتاق تست تکامل کودکان زیرشش سال در مرکز خدمات جامع سلامت خواجه نوری از توابع مرکز بهداشت شرق افتتاح شد.

اتاق تست تکامل کودکان زیرشش سال در مرکز خدمات جامع سلامت خواجه نوری از توابع مرکز بهداشت شرق افتتاح شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از مرکز بهداشت شرق تهران، دکتر آرش عباسی معاون بهداشتی این مرکز ضمن بیان این مطلب بر اهمیت غربالگری تکامل کودکان، شناسایی، ارجاع و مداخلات زود هنگام برای رفع اختلالات تکاملی کودکان تاکید کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت مراقبت های کودکان در دنیا افزود: آزمون‌های غربالگری متعددی متناسب با حیطه‌های تکامل کودکان طراحی شدهاست و دراختیار مراقبان بهداشت و سلامت کودکان کشورهای مختلف قرار گرفته است.


 به گفته دکتر عباسی برای تشخیص قطعی مواردی که در آزمون‌های غربالگری به عنوان تاخیر تکامل ارجاع شده‌اند باید کودک مورد تست تکاملی تشخیصی قرار گیرد.

 

 وی با اشاره به وجود تست‌های تشخیصی متعدد در سطح جهانی گفت: معتبرترین تست تکاملی، تست بیلیbailey  یا(Goldstandard)  است و با استفاده از این ابزار پس از تشخیص قطعی اختلال تکاملی برای کودک ثبت می شود.

  

معاون بهداشتی مرکز بهداشت شرق تهران هدف از افتتاح اتاق بیلی را تشخیص به موقع مشکلات تکاملی و تکمیل پرسشنامه‌های تکمیلی توسط کارشناسان بیلی و پزشکان معین اطفال مناطق شرق تهران عنوان کرد.

 

 در مراسم افتتاحیه این واحد دکتر فرناز اهدائی وند مدیر گروه واحد بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه،  دکتر آرش عباسی معاون بهداشتی و کارشناسان بهداشت خانواده مرکز بهداشت شرق تهران و مرکز خدمات جامع سلامت خواجه نوری حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 120616
کلمات کلیدی