اخبار

  • تاریخ انتشار : 1399/09/15 - 12:21
  • بازدید : 769
  • تعداد بازدیدکننده : 121
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اجرای طرح شهید سلیمانی برای مقابله کرونا در شرق تهران

رييس مرکز بهداشت شرق تهران با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه شهر تهران گفت: در این طرح افراد بیمار و مواجهه یافته با آنان شناسایی و ردیابی شده و بسته به شرایط افراد در نقاهتگاه‌های از پیش تعیین شده ایزوله و یا قرنطینه می‌شوند.

رییس مرکز بهداشت شرق تهران با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در منطقه شهر تهران گفت: در این طرح افراد بیمار و مواجهه یافته با آنان شناسایی و ردیابی شده و بسته به شرایط افراد در نقاهتگاه‌های از پیش تعیین شده ایزوله و یا قرنطینه می‌شوند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی sbmu  به نقل از مرکز بهداشت شرق تهران، مراسم افتتاح طرح شهید حاج قاسم سلیمانی (مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور) در پایگاه شهید سلیمانی منطقه 13 تهران برگزار شد.

دکتر امیر علی فریدونفر رییس مرکز بهداشت شرق تهران در این مراسم اظهار کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به منظور مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح بهداشتی مهار و کنترل اپیدمی کرونا از طریق مشارکت مردمی، هماهنگی بین بخشی و بهره گیری از کمک نیروهای بسیجی و داوطلب مردمی است.

وی یکی از علل افزایش شیوع بیماری کرونا را عدم رعایت قرنطینه در خانواده‌ها برشمرد و گفت: در این طرح که با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بسیج اجرا می شود، با ارایه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زود هنگام بیماران، ردیابی افراد در تماس نزدیک با مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیر خانگی و مراقبت از گروه‌های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقای کیفیت مراقبت‌های بستری برنامه ریزی شده است.

دکتر فریدونفر افزود:در این طرح به راهبردهایی از جمله قطع زنجیره انتقال با افزایش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، انجام تست گسترده هدفمند و هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه و رهگیری هوشمند، آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر شامل سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای، تعیین و اعلام هوشمند و هدفمند محدودیت‌ها و تقویت فرآیند درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری توجه شده است.

رییس مرکز بهداشت شرق تهران در پایان اظهار کرد: در طرح شهید قاسم سلیمانى افراد بیمار و مواجهه یافته با آنان شناسایی، ردیابی و رهگیری می‌شوند و بسته به شرایط افراد در نقاهتگاه‌های از پیش تعیین شده ایزوله و یا قرنطینه می‌شوند.

به گفته وی اجرای این طرح در چهار منطقه 12- 13-14 و15 شرق تهران و در پنج مقر پایگاهی شهید سلیمانی انجام می شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار : ۷۷۰۰ س ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 99192
کلمات کلیدی