اخبار

  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 09:13
  • بازدید : 252
  • تعداد بازدیدکننده : 246
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

اهمیت استفاده از روش آموزشی EPIQدر بهبود مراقبت‌ها و کاهش مرگ و میر نوزادان

رییس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشتی دانشگاه بر اهمیت استفاده از روش آموزشی EPIQدر کاهش مرگ و میر نوزادان تاکید کرد.

رییس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشتی دانشگاه بر اهمیت استفاده از روش آموزشی EPIQدر کاهش مرگ و میر نوزادان تاکید کرد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت امور بهداشتی، وبینار آموزشی بهبود کیفیت مراقبت‌های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس 10 گام EPIQدر معاونت امور بهداشتی برگزار شد.

 

در این وبینار که توسط گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشتی برگزار شد، احمدی رییس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشتی دانشگاه  ضمن بیان توضیحاتی به اهمیت استفاده از روش آموزشی EPIQدر کاهش مرگ و میر نوزادان اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: تجارب جهانی به ویژه در کشور کانادا نشان داده که استفاده از روش بهبود کیفیت مراقبت های نوزادی مبتنی بر شواهد بر اساس 10 گام"EPIQ" در کاهش مرگ و میر نوزادان بسیار موثر است.

 

رییس گروه سلامت نوزادان، کودکان و شیر مادر معاونت بهداشتی دانشگاه، دوره نوزادی را یکی از حساس‌ترین مراحل زندگی عنوان کرد و افزود: نوزادی مرحله‌ای بسیار آسیب‌پذیر است که مرگ و میر بالایی دارد. بنابراین بررسی علل مرگ و ارایه مداخلات اجرایی برای کاهش مورتالیتی و موربیدیتی نوزادان در هر منطقه ضروری است.

 

قاسم پور کارشناس برنامه‌های سلامت نوزادان و شیر مادر معاونت بهداشتی نیز ضمن تبیین گروه‌های هدف برنامه اپیک در حوزه بهداشت و درمان درخصوص نحوه اجرای برنامه در سطوح محیطی و نحوه دریافت فایل‌های لازم از سایت معاونت بهداشتی و سامانه ایمان وزارت بهداشت توضیحاتی داد.

 

وی در ادامه بر لزوم بررسی مشکلات موجود در مراقبت نوزادان به خصوص مراقبت 5-3 روزگی نوزادان در حوزه بهداشت تاکید کرد.

 

سپس الهه راستکار  مربی کشوری و کارشناس ارشد پرستاری بیمارستان مهدیه با استفاده از فیلیپ چارت اپیک، به صورت مجازی به ارایه آموزش‌های لازم پرداخت .

 

وی گام های اپیک را با ذکر مثال‌هایی در حیطه‌های بهداشت و درمان شرح داد و  درمورد ترسیم نقشه فرایند، تعیین شاخص‌ها، نحوه تکمیل فرم هدف و نحوه اجرای تغییر و به اشتراک گذاشتن دانش مطالبی را بیان کرد.

 

در خاتمه این وبینار آموزشی مدرسان به سوالات شرکت‌کنندگان پاسخ دادند و مقرر شد پس از برگزاری وبینار، برنامه ریزی لازم برای طراحی مداخله در فرایند مراقبت‌های نوزادان توسط سطوح محیطی انجام شود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 110100
کلمات کلیدی