اخبار

  • تاریخ انتشار : 1401/03/21 - 09:31
  • بازدید : 170
  • تعداد بازدیدکننده : 166
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

بررسی تازه‌ترین روش‌های درمانی در عفونت های گرم مثبت

سمپوزیوم "تازه‌های درمان عفونت‌های گرم مثبت" با حضور 100نفر از متخصصان عفونی، داخلی، بیماری‌های کودکان و پزشکان عمومی در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

 

سمپوزیوم "تازه‌های درمان عفونت‌های گرم مثبت" با حضور 100نفر از متخصصان عفونی، داخلی، بیماری‌های کودکان و پزشکان عمومی در هتل پارسیان اوین برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از مرکز تحقیقات عفونی و گرمسیری، در این سمپوزیوم  دکتر داود یادگاری نیا رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه به تبیین تازه‌ترین یافته های علمی درخصوص درمان عفونت های گرم مثبت پرداخت.

 

دکتر یادگاری نیا در ادامه در مورد گزینه‌های درمانی در دسترس برای درمان عفونت‌های استافیلوکوک مطالبی را بیان کرد.

 

این استاد عفونی دانشگاه ضمن معرفی دو مورد (بیمار) درخصوص روشهای درمان لازم برای این بیماران توضیحاتی را بیان کرد و به تشریح شیوه درمان این بیماران پرداخت.

 

سپس دکتر کورش آقازاده متخصص بیماری‌های عفونی و فلوشیپ عفونت در نقص ایمنی و پیوند به بیان کلیاتی درخصوص عفونت مقاوم گرم مثبت چند دارویی پرداخت.

 

وی در سخنان خود با اشاره به ارگانیسم های شایع چالش برانگیز نظیر استافیلوکوک مقاوم به متی‌سیلین، انتروکوک مقاوم به وانکومایسین و پنوموکوک مقاوم به ونکومایسین درخصوص میزان ابتلا جوامع و مرگ و میر ناشی از جرم های مذکور مطالبی را بیان کرد.

 

دکتر پیام طبرسی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و فلوشیپ عفونت در نقص ایمنی و پیوند نیز در این سمپوزیوم  در مورد گزینه های درمانی در دسترس در درمان عفونت های انتروکوکی مقاوم توضیح داد.

معاون آموزشی بیمارستان مسیح دانشوری با توجه به شیوع روز افزون این سویه بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی در پیشگیری از انتقال فرم مقاوم  از فردی به فرد دیگر تاکید کرد .

 

دکتر طبرسی افزود: بسته به نوع اندوکاردیت ناشی از انتروکوک (فکالیس یا فاسیوم) می توان در موارد مقاومت نوع فکالیس از ترکیب بتالاکتام ها با یکدیگر استفاده کرد.

 

به گفته وی در مورد فاسیوم نیز می توان از داپتومایسین یا لینزولید با توجه به دستور العمل‌های موجود استفاده کرد که با توجه به نبود داپتومایسین در درمان این بیماران لینزولید نقش چشمگیری دارد.

در خاتمه این سمپوزیوم دکتر منیره کمالی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و فلوشیپ عفونت در نقص ایمنی و پیوند با اشاره به بروز یک تحول در درمان اندوکاردیت درخصوص شیوه های درمان، کاهش مدت درمان و تغییر از درمان تزریقی به خوراکی در موارد خاص مطالبی را بیان کرد.

 

انتهای پیام/

کدخبرنگار: 7700 س.ع

  • گروه خبری : همایش و کنگره گالری
  • گروه خبری : 117520
کلمات کلیدی